Οι ανάγκες που δημιουργεί η χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου γέφυρα στη Δυτική Μακεδονία εν όψει της απολιγνιτοποίησης, αλλά και η μείωση του κόστους προμήθειας καυσίμου για τις βιομηχανίες της Πάτρας στη Δυτική Ελλάδα, καθιστούν για τον ΔΕΣΦΑ τις δύο αυτές περιοχές υποψήφιες για την επέκταση του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου.
Έτσι, ο Διαχειριστής εξετάζει τις πλέον πρόσφορες λύσεις για τους αγωγούς επέκτασης του συστήματος μεταφοράς στις δύο Περιφέρειες. Με σκοπό να συμπεριλάβει τις σχετικές προτάσεις στο νέο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης 2021-2030, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον επόμενο μήνα.
Αναφορά στα σχέδια για σύνδεση των δύο περιοχών με το σύστημα μεταφοράς, τα οποία θα περιληφθούν στο νέο πρόγραμμα ανάπτυξης έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Νικόλα Μπατιλάνα, μιλώντας την Τετάρτη (10/06) στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Ο κ. Μπατιλάνα χαρακτήρισε τα εν λόγω πρότζεκτ πολύ σημαντικά, εντάσσοντάς τα στην προοπτική μεγαλύτερης εγχώριας διείσδυσης του φυσικού αερίου, του μοναδικού καυσίμου που μπορεί να υποστηρίξει την ενεργειακή μετάβαση με οικονομικά αποδοτικούς όρους, όπως τόνισε.
Όσον αφορά τη Δυτική Μακεδονία, η χρήση του φυσικού αερίου για τη λειτουργία των τηλεθερμάνσεων, αλλά και τα δίκτυα διανομής που θα αναπτυχθούν στους υπόλοιπους λιγνιτικούς δήμους, αποτελούν μία πρώτη σημαντική πηγή κατανάλωσης καυσίμου. Ωστόσο, ρόλο «κλειδί» θα παίξει το ενδεχόμενο τοπικής ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο, οι οποίοι θα ενισχύσει κατακόρυφα τη ζήτηση.
Μάλιστα, μία τέτοια «πηγή» κατανάλωσης δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από τον διερχόμενο ΤΑΡ, καθώς είναι ήδη συμβασιοποιημένο το σύνολο των διακινούμενων ποσοτήτων της πρώτης φάσης λειτουργίας του αγωγού. Επίσης, η διασύνδεση με το εθνικό σύστημα μεταφοράς θα παράσχει μεγαλύτερη ευελιξία στην πηγή προμήθειας καυσίμου, χάρις στις τρεις «εισόδους» του ΕΣΜΦΑ, ευνοώντας επομένως το πιο χαμηλό κόστος λειτουργίας.
www.worldenergynews.gr
Και όταν δεν θα έχουμε λεφτά για να εισάγουμε αέριο από το εξωτερικό ,θα πουλήσουμε την Χαλκιδική στους ξένους ή θα κάτσουμε να παγώνουμε