Κίνητρα για επενδύσεις σε Δυτική Μακεδονία και Αρκαδία δίνει η κυβέρνηση – Προσβλέπει στην παραγωγή φορτιστών μπαταριών και συναρμολόγησης κάποιων κομματιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τύπου τζίπ και λεωφορείων στη Δυτική Μακεδονία, όμως οι εταιρείες σχετιζόμενες με το αντικείμενο είναι διστακτικές

16 Ιουνίου 2020
18:27

H κυβέρνηση και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που είχε και την ευθύνη της κατάρτισης του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, επιδιώκουν μέσω ειδικών φορολογικών κινήτρων να προσελκύσουν επενδύσεις που συνδέονται με τον κλάδο της μεταποίησης στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, για να στηρίξουν ένα νέο παραγωγικό μοντέλο καθώς θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσβλέπει, μέσω κινήτρων, στην παραγωγή φορτιστών μπαταριών και συναρμολόγησης κάποιων κομματιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τύπου τζίπ και λεωφορείων στη Δυτική Μακεδονία και βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνικές και ξένες εταιρείες, οι οποίες όμως δεν έχουν ωριμάσει.

Συζητήσεις σε αυτό το επίπεδο βρίσκονται σε εξέλιξη με την εταιρεία ΜC Charters που παράγει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, όπως και με τη Eunice Energy που λειτουργεί μονάδα παραγωγής φορτιστών στη Μάνδρα Αττικής. Αντίστοιχες συζητήσεις, που αφορούν εγκατάσταση γραμμής συναρμολόγησης τμημάτων αστικών λεωφορείων, γίνονται με την πολωνική Solaris και την ιταλική FSI που έχει τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι δύο εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό που αναμένεται να βγάλει στον αέρα το υπουργείο Μεταφορών περί τα τέλη Σεπτεμβρίου και ο οποίος αφορά την προμήθεια 1.200 νέων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 250 ηλεκτρικά. Το Δημόσιο επιδιώκει να συνδυάσει την προμήθεια των λεωφορείων με την κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης κάποιων τμημάτων στη Δυτική Μακεδονία και βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με τις δύο ενδιαφερόμενες εταιρείες.

Την εκτίμηση ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να στηρίξει γραμμές εγχώριας παραγωγής  συμμερίζεται και η πλευρά των εταιρειών, η οποία κρίνει θετικά τα κυβερνητικά κίνητρα, αλλά για να προχωρήσει σε επενδύσεις για αύξηση της δυναμικότητας, αναμένει να δει το πώς θα κινηθεί η αγορά.

Μιλώντας για τη Eunice Energy, η οποία τροφοδοτεί με φορτιστές το δίκτυο της αμερικανικής Blink στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ο γενικός διευθυντής Γιώργος Πεχλιβάνογλου δηλώνει στην «Κ» ότι δημιουργούνται σημαντικές προοπτικές για ανάπτυξη της δυναμικότητας στην παραγωγή φορτιστών μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων και ότι αυτό είναι στους σχεδιασμούς της εταιρείας. Η εταιρεία ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει λάβει ακόμη αποφάσεις για νέες επενδύσεις στην παραγωγή φορτιστών.

Αντίστοιχη είναι η άποψη που εκφράζει και ο κ. Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, συνιδρυτής με τον κ. Παναγιώτη Χριστοδούλου της MC Charters. H εταιρεία μετράει μόλις έναν χρόνο επιχειρηματικής ζωής και παράγει φορτιστές μπαταρίας για ηλεκτρικά οχήματα στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, τους οποίους και εγκαθιστά σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, ενώ κατ’ αποκλειστικότητα εγκαθιστά φορτιστές στο δίκτυο των 200 πρατηρίων της ΚΑOIL  έπειτα από συμφωνία με την εταιρεία καυσίμων. Η εταιρεία έχει διαθέσει προς χρήση την επωνυμία της σε εταιρεία της Αυστραλίας, ενώ έχει έρθει σε συμφωνία για την αντιπροσώπευση των προϊόντων της σε επιπλέον τέσσερις χώρες. «Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε από τον ανταγωνισμό των ξένων εταιρειών», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Μαρμάγγελος, τονίζοντας με έμφαση ότι η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει αυτή την αγορά και να μην τη χάσει όπως του αυτοκινήτου. Στους σχεδιασμούς της MC Charτers είναι η αύξηση της δυναμικότητας, η εταιρεία όμως δεν βλέπει θετικά τη δραστηριοποίησή της στη Δυτική Μακεδονία.

kathimerini.gr

10 σχόλια

  • Το Δημόσιο δήλωσε πως θέλει ο προμηθευτής των λεωφορείων να κάνει την τελική συναρμολόγηση στις πρώην εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ(όπου υπάρχει κτιριακή δομή και τεχνογνωσία). Δεν είναι οικονομικά βιώσιμο να δημιουργηθούν κτηριακές εγκαταστάσεις και αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού για μια μόνο μικρή παραγωγή.

  • ΠΟΙΟΣ σας ειπε οτι θελουμε να δουλεψουμε σε ιδιωτες;Αν ειναι δημοσιο η οτα ναι, διαφορετικα επιδομα ανεργιας και οχταμηνα η εξαμηνα και παντα στο δημοσιο.

  • Όνειρα σε συνδυασμό με μπόλικο σανό. Το τι πραγματικά θα φέρει το μέλλον στην περιοχή μας και στους κατοίκους της αποτυπώνεται πιστά στην δήλωση του Μητσοτάκη “οι κάτοικοι ας βρουν κάτι άλλο να κάνουν “.

  • 1) η λάθος στρατηιγικη (και στη περίπτωση ΣΥΡΙΖΑ μηδενική) στη εκπαίδευση, 2) η ελληνική νοοτροπία του είναι μαγκιά να περνάω ώρες στα καφέ αντί να μαθαίνω κάτι πολύτιμο (σε αυτό φταίνε οι γονείς) και 3) η εξάρτηση στο ζηλταριο (λόγω δημοσίου κτλ) δεν σας αφήνουν να δείτε τη ευκαιρίες υπάρχουν για προσωπική εξεληξη και δημιουργια.

    Ανοίξτε κανένα πειοδικο κτλ της προκοπής και αφήστε τα οτο μοτο περιοδικά (ονειρευστε και ακριβά αμαξια πανάθεμά σας) τα φατσαμπουκ και άλλες χαζαμαρες…θα δείτε τι κάνει ο άλλος κόσμος και τα ωγαζει πέρα μια χαρά.

    Αυτά τα ολιγα

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.