Τα θεμέλια για τη σταδιακή δημιουργία βιομηχανίας ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα επιχειρεί να βάλει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης που σύμφωνα με τις πληροφορίες του Energypress προβλέπει επιδοτήσεις 200 εκατ. ευρώ για την δημιουργία παραγωγικών μονάδων καθαρών οχημάτων.
Τα κεφάλαια αφορούν το «produce e green» και θα δοθούν ως κίνητρα σε εταιρείες για εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών και εξαρτημάτων στη χώρα μας, δημιουργώντας θέσεις εργασίας εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο, πιθανώς σε κάποιες από τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Ταυτόχρονα, το σχέδιο προβλέπει και επιδοτήσεις 70 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση περίπου 8.500 φορτιστών πανελλαδικά, τόσο απλούς, όσο και ταχείας φόρτισης (fast charger) που κοστίζουν πολλαπλάσια. Οι μεν απλοί στοιχίζουν μεταξύ 3.000-5.000 ευρώ, όσο για τους γρήγορης φόρτισης οι τιμές διαμορφώνονται στα επίπεδα των 20.000 ευρώ.
Στην πράξη, το ελληνικό πρόγραμμα mobility αποκτά ένα «οπλοστάσιο» με κάτι παραπάνω από 300 εκατ. ευρώ, αφού εκτός των 270 εκατ. ευρώ του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης, έχουν επίσης εξασφαλιστεί από άλλα προγράμματα 30-40 εκατ. ευρώ.
Κίνητρα
Τα κεφάλαια αυτά θα επιτρέψουν να πάρει σάρκα και οστά η ταχύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, για την οποία ο πήχης παραμένει ψηλά. Στόχος είναι το 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικά, ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντική είναι η συμμετοχή 252 Δήμων στην πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ).
Σύμφωνα με όσα έχει κατά καιρούς δηλώσει η ΓΓ του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου, στόχος είναι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 να έχουν χωροθετηθεί 10.000 σημεία φόρτισης ανά την Ελλάδα, επιφέροντας ένα τζίρο της τάξης των 100 εκατ. ευρώ στην αγορά.
Ταυτόχρονα προωθείται η μείωση της γραφειοκρατίας σε ότι αφορά την έκδοση αδειών εγκατάστασης σημείων φόρτισης μέσω ενός μοντέλου «One stop-shop». Το ζητούμενο για τη συνέχεια είναι η περαιτέρω βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου, η προσέλκυση επαρκών επενδύσεων, η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών για το σύνολο των εναλλακτικών μετακινήσεων, καθώς και η επίτευξη συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και τα νησιά, όπου πρόθεση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ είναι να πολλαπλασιάσει τις δράσεις, καθιστώντάς τα πρότυπα πράσινης ανάπτυξης με ηλεκτροκίνηση και καθαρή ενέργεια. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Αστυπάλαια.
Οσο για το σκέλος παραγωγής στην Ελλάδα, κίνητρα για όσες μονάδες δημιουργηθούν σε Δ. Μακεδονία και Μεγαλόπολη, προβλέπει ούτως ή άλλως ο νόμος του ΥΠΕΝ που ψηφίστηκε πέρυσι, δηλαδή μειωμένους φορολογικούς συντελεστές κατά 5% (19% αντί για 24%) και για πέντε κερδοφόρες χρήσεις για όσες εταιρείες επιλέξουν να εγκατασταθούν στις παραπάνω περιοχές. Στην ίδια λογική συμπεριλαμβάνει αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων καθώς και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας που θα δημιουργείται.
energypress.gr
Παρηγοριά στον άρρωστο.
Εξαιρετική πρωτοβουλία! Δώστε λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου στους Σκοπιανούς ενδιαφερόμενους τους οποίους κυνηγάν στη γερμανία για φοροδιαφυγή