Δεν πρόλαβε καν να συμπληρωθεί μήνας από το άρθρο μου με τίτλο «ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ!!!!» στις 02-07-2021, όπου επεσήμαινα την εγρήγορση της Δημοτικής Αρχής για την υπόθεση του βιομηχανικού μουσείου αλλά κυρίως για την σιδηροδρομική σύνδεση της Πτολεμαΐδας με την Νάουσα, και ήδη τα πρώτα μαύρα σύννεφα άρχισαν να σκεπάζουν την Πτολεμαΐδα / Εορδαία.
Στις 22-07-2021 με επείγουσα η επιστολή του ο Β. Σωτηρόπουλου προς όλες τις δημοτικές παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας, επισημαίνει να παρθεί άμεσα ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας για την σιδηροδρομική σύνδεση Πτολεμαΐδας – Νάουσας. Ο κ. Σωτηρόπουλος αναφέρει «Οι περισσότεροι εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων γνώριζαν ήδη τις προτάσεις μου, δήλωσαν ότι συμφωνούν με την υλοποίησή τους και κατανόησαν την ανάγκη της άμεσης αντίδρασης και της απαίτησης, από τους αρμόδιους φορείς, να υλοποιηθεί αυτή η χάραξη Καστοριά Πτολεμαΐδα Νάουσα Θεσσαλονίκη. Με κάποιους δεν κατάφερα να μιλήσω και για αυτό το λόγο, στέλνω αυτή τη δημόσια ανοιχτή επιστολή έτσι ώστε να καταλάβουν όλοι, ότι είναι επείγον να παρθεί άμεση απόφαση από το αυριανό δημοτικό συμβούλιο της 23ης Ιουλίου και να κοινοποιηθεί στους αρμόδιους φορείς πριν τις διακοπές, πριν αρχίσουν οι διαγωνισμοί για μελέτες που είναι προ των θυρών ,για την γραμμή Κοζάνη Βέροια και Κοζάνη-Καστοριά, γιατί μετά θα είναι αργά και θα χαθεί η τελευταία ευκαιρία για τη σωτηρία της Εορδαίας. Θεωρώ επίσης αμέσως μετά τις διακοπές τέλη Αυγούστου, πρέπει να οργανωθεί ένα άλλο δημοτικό συμβούλιο η μία Ημερίδα αποκλειστικά με αυτό το θέμα με παρόντες όλους τους φορείς της πόλης ,επαγγελματικοί σύλλογοι, κοινωνικοί σύλλογοι όμοροι δήμοι που ευνοούνται από αυτήν την πρόταση και όλοι μαζί να κάνουν πάλι σαφές προς την κυβέρνηση ότι η σιδηροδρομική γραμμή που σχεδιάζεται πρέπει οπωσδήποτε να διέρχεται μέσω της Εορδαίας γιατί αυτή έχει ανάγκη από υποδομές για προσέλκυση επενδυτών μετά την καταστροφική απολιγνιτοποίηση της».
Το Δημοτικό Συμβούλιο στις 23-07-2021 ασχολήθηκε με ποιο σοβαρά θέματα!!! Και το κύριο και βασικό που έπρεπε να είναι η σύνδεση Πτολεμαΐδας – Νάουσας, πήγε στον κάλαθο των αχρήστων!!!
Την ίδια ημέρα 23-07-2021 ανακοινώνεται πρόσκληση για τηλεσυνεδρίαση της επιτροπής περιβάλλοντος της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για τις 28-07-2021, με θέματα που αφορούν Μ.Π.Ε. έργων ΑΠΕ και στο 7ο θέμα υπάρχει η Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου: «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Δήμητρα». (Υποκατηγορίας Α1, Ομάδας 1ης, Α/Α 20) (ΠΕΤ: 2010378210). Φορέας του έργου ή δραστηριότητας: Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Εισηγητής:κ.Γεώργιος Θωμαΐδης, υπάλληλος του τμήματος Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας Π.Ε. Γρεβενών.
Στην τηλεσυνεδρίαση από την μεριά του ΟΣΕ είναι ο κ. Κ. Μουρουδέλης, Διευθυντής ΔΙΣΣΥ ΟΣΕ.
Όμως χωρίς καν να υπάρχει άλλο θέμα του ΟΣΕ εκτός του παραπάνω, ο κ. Μουρουδέλης δέχτηκε αφόρητες πιέσεις να αναφέρει και να αρχίσουν προμελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης-Βέροιας. Αυτό το θέμα επιβεβαιώνεται και στην δημοσίευση του https://ypodomes.com/dytiki-sidirodromiki-egnatia-prochoroyn-tmimata-gia-ti-nea-grammi-kalampaka-kozani Αλλά και σε ανάρτηση του Βουλευτή της Ν.Δ. Γιώργου Αμανατίδη «2 Προτείνεται αντίστοιχα η ένταξη, στο Κεντρικό Δίκτυο, της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνη-Βέροια από την πλευρά της λίμνης Πολυφύτου. Η γραμμή αυτή δεν εμφανιζόταν μέχρι τώρα στον στρατηγικό σχεδιασμό. Η σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης εναλλακτικών διαδρομών και τελικής χωροθέτησης της γραμμής καθώς και η μελέτη σκοπιμότητας αποτελούν τα πρώτα βήματα». https://kozan.gr/archives/354979
ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ…..
Από την μεριά του Δήμου Εορδαίας, εκπρόσωποι ήταν ο γ.γ.του Δήμου Σ. Παπάζογλου και ο πρόεδρος της κοινότητας Ισαάκ Νικολαΐδης, όλοι μας θα περιμέναμε κάποια αντίδραση από τους πιο πάνω εκπροσώπους του Δήμου Εορδαίας, αν τους αδικώ να πάρουν άμεσα και ανοικτή θέση και να μας εξηγήσουν τι συνέβη, διαφορετικά είναι έκθετοι απέναντι στους Δημότες της Εορδαίας που δεν υποστήριξαν τα συμφέροντα των πολιτών της Εορδαίας.
Μετά από αυτές τις δυσάρεστες εξελίξεις για τον τόπο. Ο Δήμαρχος και όλες οι δημοτικές παρατάξεις του Δήμου Εορδαίας έχουν υποχρέωση να φέρουν προς συζήτηση το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Πτολεμαΐδας – Νάουσας. ΑΜΕΣΑ.
Οι προσωπικοί εγωισμοί και οι κομματικές ταυτότητες μπαίνουν στην άκρη σε τέτοια ζωτικής σημασίας θέματα. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για λάθη που θα στοιχίσουν βαριά για τα επόμενα 100 χρόνια την Πτολεμαΐδα / Εορδαία.
Έχουμε ευθύνη όλοι να βάλουμε πλάτη στο μέγεθος που μας αναλογεί για να μην χαθεί η βασική μάχη που ξεκίνησε ήδη.
Κύριε Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι επικεφαλείς των δημοτικών παρατάξεων του Δήμου Εορδαίας, ΕΧΕΤΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. ΑΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΟΓΟ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΔΡΑΝΑ.
Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ…..
Νικόλαος Χρ. Κωτίδης
(Ένας αθεράπευτος, ελεύθερος και αδέσμευτος
ενεργός πολίτης του Δήμου Εορδαίας)
Δήμαρχε Εορδαίας εάν αληθεύουν όλα αυτά τότε πρέπει άμεσα να δώσετε εξηγήσεις στο κόσμο της περιοχής.
Ο τοπικισμός είναι απίστευτος!
Σε λίγο θα ζητήσουν να κατασκευαστεί flyover Πτολεμαΐδα – Θεσσαλονίκη για να μην αποκλειστούν.
Ας περάσουμε τον σιδηρόδρομο από όλα τα χωριά της εορδαίας “για να έχουν μέσο ανάπτυξης”, αρκεί να παρακαμφθεί η Κοζάνη.
Αυτές οι λογικές οδήγησαν τη δυτική μακεδονία στη στέρηση Περιφερειακού Νοσοκομείου.
Αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” ξέχασαν να ζητήσουν, τους ξέφυγε.
Πάτε καλά πιο τοπικιστες από τους Κοζανίτες υπάρχουν???????Γνωρίζεται την παροιμία είπε ο γάιδαρος τον πετεινο κεφαλα??????
Κάντε απεργία πείνας.
Nα επαναλειτουργειση η γραμμη Πτολεμαΐδα-Θεσσαλονίκη με το υπάρχον δίκτυο που είχε αναβάθμιστει και εγκαταλείφθηκε και να κατασκευαστει η γραμμη προς Καλαμπάκα για να συνδεθούμε με την Αθήνα.Αφηστε τα παρακλάδια Νάουσεςκαι βλακείες γιατί θα χάσουμε τα βασικά
Ο τοπικισμός της Κοζάνης δεν έχει όρια.
Εάν σκεφτούμε τα χρήματα που παίρνουν από τους φοιτητές χωρίς να κουνάνε το δαχτυλάκι τους αυτό θα έπρεπε να τους κάνει να κρύβονται και όχι να ζητούν και σιδηρόδρομος μόνο γι αυτούς.
Ασε μας ρε Κωτιδη
Η Πτολεμαϊδα δεν έχει μέλλον σε ανταποδοτικές επενδύσεις λόγω της απολιγνιτοποίησης.- Κανένας ιδιώτης δεν θα επενδύσει στην Πτολεμαϊδα και το Κράτος δεν έχει πλέον λεφτά για Κούβα όπως είχατε καλομάθει εκεί στην περιοχή.. πάρτε το χαμπάρι. Ο συντάκτης του κειμένου έντονα διχαστικός και ακραίος τοπικιστής.
Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι δεν θα απαντώ σε σχόλια είτε καλοπροαίρετα είτε κακοπροαίρετα, όμως αναγκάζομαι να απαντήσω προς τον Άγνωστο που σχολίασε γιατί μάλλον δεν παρακολουθεί το θέμα και δεν γνωρίζει. Αγαπητέ άγνωστε, μερικές μέρες μετά την επίσκεψη Κεφαλογιάννη τον Απρίλιο του 2021 στην Κοζάνη και στην συνέχεια στην Καστοριά, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για την βέλτιστη επενδυτική επιλογή προς εφαρμογή στην υλοποίηση του έργου για την κατασκευή του ελλείποντος σιδηροδρομικού συνδέσμου Ελλάδας και Αλβανίας, μέσω της ευρύτερης περιοχής Κρυσταλλοπηγής / Ιεροπηγής, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω διασυνοριακής συνεργασίας. https://www.metaforespress.gr/sidirodromos/%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AC-%CE%B7-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB/
Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης είναι από ευρωπαϊκούς πόρους, φυσικά εθνικούς πόρους θα βάλουν και τα εμπλεκόμενα κράτη. Όμως όταν η πρόταση την οποία «χλευάζεται αλλά και σχολιάζεται δυσμενώς» οι περισσότεροι, δηλαδή Αλβανία-Καστοριά-Πτολεμαΐδα-Νάουσα-Θεσσαλονίκη είναι κατά το ένα τρίτο σε κόστος από την προτεινόμενη με τα μανίας από την Κοζάνη αλλά και την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, Αλβανία-Καστοριά-Κοζάνη-Βέροια-Θεσσαλονίκη, και με τα λεφτά που θα μας περισσεύσουν μπορούμε να έχουμε εκτός της σιδηροδρομικής σύνδεσης και οδική σύνδεση. Ποιο θα ήταν το συμφέρον μας. Να «πετάξουμε πάλι λεφτά» για να τρυπήσουμε την Καστανιά από την στιγμή που δεν είχε προβλεφθεί τότε, για να συνδεθεί η Κοζάνη με την Βέροια, απλά για ένα καπρίτσιο του γνωστού λόμπι της Κοζάνης που δεκαετίες τώρα αρπάζει συνεχώς από την Εορδαία;; Και θέλει συνεχώς την Πτολεμαΐδα / Εορδαία «αποπαίδι της»;;; Και ύστερα ήμαστε εμείς Κούβα που μάθαμε να σπαταλάμε τα λεφτά του δημοσίου; Αγαπητέ άγνωστε θα πρέπει να διαβάσεις το άρθρο του ευπατρίδη Κοζανίτη Γιάννη Κορκά και να μου πεις τότε τις απόψεις σου και την κριτική και την δική σου αλλά και όλων όσων είναι πολύ πιο τοπικιστές από την αφεντιά μου. Και μην μου πεις ότι κύριος Γιάννης Κορκάς ξαφνικά έγινε ΤΟΠΙΚΙΣΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΙΩΤΗΣ. Σου βάζω το λίγκ https://efkozani.gr/to-sidirodromiko-diktyo-tis-dyt-makedonias-spoydaia-meleti-toy-architektona-michanikoy-sotiropoyloy με το άρθρο του κ.Κορκά για να το διαβάσεις και εσύ και όλοι οι ομόσκεφτοι σου πεισματάρηδες Κοζανίτες που στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν πάντα την σκέψη «Θέλουμε την Κοζάνη καθαρή και πρώτη αλλά τα σκουπίδια μας να τα πετάμε στην Πτολεμαΐδα για να είναι και βρώμικη και τελευταία. Με τιμή Νικόλαος Χρ. Κωτίδης
Λοιπόν,
Προτείνω να ανακηρυχθεί επιτέλους η Περιφερειακή Ενότητα Εορδαίας με πρωτεύουσα την Πτολεμαΐδα, να σας φύγει ο γκαϊλές.
Η σιδηροδρομική Εγνατία δε μπορεί να ακολουθεί κάθε κωμόπολη, αλλά οφείλει να έχει τις βέλτιστες διαδρομές για να είναι ανταγωνιστική. Η συντομότερη διαδρομή σας αρέσει δε σας αρέσει, μας αρέσει δε μας αρέσει, είναι από Καλαμπάκα προς Κρυσταλλοπηγή. Η διαδρομή μέσω Πτολεμαΐδας είναι όπως τη δεκαετία του 1950, όταν ο δρόμος, η άσφαλτος, έπρεπε να περάσει από την πλατεία ή το καφενείο του χωριού για να νιώθουν οι κάτοικοι ότι δεν είναι εκτός Αθηνών.
Ο Γιάννης Κορκάς, με ποια ιδιότητα αναφέρεται; Είχε άποψη και για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας;
Μας παραθέτεις ένα δημοσίευμα που αναφέρεται σε μια ανάθεση μελέτης που προφανώς όμως όταν ολοκληρώθηκε δεν πρότεινε αυτό που επιθυμείς.
Τέλος, τα ευρωπαϊκά κονδύλια δεν είναι “ξένο χρήμα”, αλλά εθνικοί πόροι για την ανάπτυξη της χώρας και όχι για την ικανοποίηση τοπικιστικών εγωϊσμών.
Βάλε επιτέλους το επίθετό σου βρε άγνωστε που όλα τα ξέρεις και τα σχολιάζεις ανωνύμως….Η Καλαμπάκα με την Κρυσταλλοπηγή τι σχέση έχει στο συγκεκριμένο θέμα. Διαβάζεις τι επιθυμεί και τι ζητά η Ε.Ε.;;; Την σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αλβανία ζητάει,όχι την Καλαμπάκα με την Αλβανία. Και η συντομοτέρα και οικονομικοτέρα λύση είναι θέλεις δεν θέλεις Αλβανία-Καστοριά-Πτολεμαΐδα-Νάουσα-Θεσσαλονίκη. ΤΕΛΟΣ Νικόλαος Χρ.Κωτίδης.
Χαχαχαχαχα!
Δυσκολεύεσαι να καταλάβεις ότι η Πτολεμαΐδα είναι μια παρακμάζουσα κωμόπολη και δεν εννοείς να καταλάβεις ότι δε θα περάσει από εκεί το τρένο για την Αλβανία.
Σκοπίμως αγνοείς επίσης ότι η διαδρομή από Αθήνα για Κρυσταλλοπηγή είναι συντομότερη από Καλαμπάκα.
Για όλα τα άλλα άκρα του τάφου σιωπή…
Χαχαχαχαχαχα!
Αγαπητέ κύριε,
Εφόσον αποφάσισες να αρθρογραφήσεις, έπρεπε να γνωρίζεις ότι οι απόψεις σου θα υποστούν τη βάσανο της δημόσιας κριτικής. Ζητάς να πληροφορηθείς το όνομα του σχολιαστή, αλλά αυτό στην ουσία της κουβέντας είναι αδιάφορο, αφού σημασία έχει ποιος λέει κάτι ή αυτό που λέει;
Δε σε βλέπω να αντέχεις τη δημόσια κριτική, ειδικά σε εποχές όπως η σημερινή.