Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας που θα έπρεπε να αποτελεί αρωγό για την πνευματική μας καλλιέργεια, τα τελευταία χρόνια λειτουργεί ως πρόσκομμα, χωλαίνοντας την πορεία μας και περιορίζοντάς μας. Παράλληλα, η πανδημία έχει επιδεινώσει στο έπακρο την μαθητική μας πορεία, αφού η καθημερινότητά μας είναι διαφορετική και δυσκολότερη. Δυστυχώς, προέκυψαν μερικές αδικαιολόγητες αλλαγές παρόλο που με την τηλεκπαίδευση συσσωρεύτηκαν τα προβλήματά μας. Είμαστε εξαντλημένοι και απογοητευμένοι λόγω των συμβάντων αυτών και θέλουμε να <<πολεμήσουμε>>, με όση δύναμη μας έχει απομείνει, για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Γνωρίζουμε ότι η πράξη μας δεν αποτελεί την βέλτιστη λύση, όμως επιλέξαμε την κατάληψη για να ακουστούν πιο δυνατά οι φωνές μας και όχι για να δημιουργήσουμε περεταίρω προβλήματα.
Το μόνο που καταφέρνει το βαθμοθηρικό αυτό σύστημα είναι να συνθλίβει τα όνειρα μας, αφού δεν μας προσφέρει ουσιαστική μόρφωση. Με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη. Κληρώνοντας το 50% των θεμάτων, η <<διαβαθμισμένη>> δυσκολία διαφέρει και είναι υποκειμενική. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής της, τα ποσοστά μετεξετάσεων εκτινάχθηκαν δραματικά και πολλοί μαθητές οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και αποτυχία. Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μια άκομα αποτυχημένη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, στόχευε στο να αποκλειστούν οι <<κακοί>> μαθητές από τα πανεπιστήμια. Τα αποτελέσματα όμως διαφέρουν, διότι 40.000 μαθητές βρέθηκαν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, πολλοί υποψήφιοι δεν εισήχθησαν στη σχολή της αρέσκειάς τους παρόλο που έγραψαν <<καλά>> στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ένα ακόμα δύσκολο κομμάτι για εμάς, ήταν η τηλεκπαίδευση και η ατελέσφορη λειτουργικότητας της. Η δια ζώσης εκπαίδευση είχε μείνει στάσιμη για αρκετό καιρό και για αυτό η προσκόλληση στην οθόνη, η αποχή από τον σχολικό χώρο, τα προβλήματα σύνδεσης και η σχεδόν ανύπαρκτη αλληλεπίδραση μας, έχουν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια. Έτσι, δίχως τα επαρκή θεμέλια και γνώσεις των προηγούμενων τάξεων είναι άδικο να εξεταστούμε σε τόσο μεγάλο όγκο ύλης. Παρόλο που είμαστε ήδη περιορισμένοι με τόσες αλλαγές, σταματήσαν να διδάσκοναι ειδικά μαθήματα όπως Γραμμικό και Ελεύθερο σχέδιο, ενώ οι μαθητές εξετάζονται σε αυτά. Η εκπαίδευση πρέπει να εκσυγχρονιστεί και οι δαπάνες για την παιδεία να αυξηθούν. Σταματήστε να κόβετε κυνικά τα φτερά μας!
Οι ανάγκες των σχολείων έχουν αυξηθεί στο έπακρο λόγω της πανδημίας. Πώς όμως θα επιτευχθεί η μέγιστη διασφάλιση της υγείας μας; Κληθήκαμε να μείνουμε για μήνες μέσα στο σπίτι, να μην μπορούμε να συναντίσουμε συγγενείς και φίλους, να μην μπορούμε να βγούμε μία απλή βόλτα για να ξεχάσουμε αυτούς τους τέσσερις τοίχους που μας περιόριζαν από το να απολαύσουμε την εφηβική μας ηλικία. Φαίνεται πως η ψυχοσυναισθηματική μας κατάσταση επηρεάζεται άμεσα από την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού. Παράλληλα, έπρεπε να διαβάζουμε και να παρακολουθούμε ανελλιπώς τα μαθήματα, παρά την συναισθηματική μας φόριτιση. Επομένως, είναι λογικό να περιμένουμε περισσότερα απο το Υπουργείο το οποίο είναι υπεύθυνο για την διευκόλυνση και την όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση μας. Τα τμήματα του σχολείου μας φιλοξενούν μεγάλο αριθμό μαθητών όντας πολυμελή, ενώ ακομά δεν έχουν μοιραστεί δωρεάν μάσκες για την φετινή χρονιά. Εκτός αυτού το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί διότι υπάρχει μόνο μία καθαρίστρια σε ένα τόσο μεγάλο χώρο, πράγμα ανεπίτρεπτο για τα δεδομένα της εποχής μας. Το κτήριο χρειάζεται συχνότερη και σχολαστικότερη απολύμανση. Επικρατεί συνωστισμός ακόμα και στα λεωφορεία/αστικά που χρησιμοποιούμε για την μεταφορά μας. Πρέπει να παρθούν πιο δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού και να υπάρχει άμεση ενημέρωση μας για το υγειονομικό πρωτόκολο.
Βασιζόμενοι σε όλα τα παραπάνω απαιτούμε:
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
- Μείωση της εξεταστέας ύλης
- Προσθήκη ειδικών μαθημάτων
- Δημιουργία ολιγομελών τμημάτων
- Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας
- Αύξηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
- Δωρεάν διανομή μασκών και συχνή ενημέρωση για το υγειονομικό πρωτόκολο
Οι μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Καστοριάς
Φωτογραφία αρχείου
Πως μπορεί να εξηγηθεί ότι έχουμε την καλύτερη σχέση μαθητων ανά εκπαιδευτικο στην Ευρώπη, περίπου 8 μαθητες ανά εκπαιδευτικό να έχουμε τους περισσότερους μαθητές ανά τάξη ;
Κεραμέως εσύ;
Εχουμε πολλά ακριτικά σχολεία, σχολεία σε χωριά κλπ που προκαλούν διασπορά των εκπαιδευτικων. Μπορούν βέβαια να κλείσουν τα σχολεία αυτά και να προκληθεί παραπάνω ερημοποίηση της υπαιθρου και εγκατάλειψη πχ των νησιών. Τι λες; Το ψήνεις; Έτσι για να περπατήσει λίγο ο οικονομικός εξορθολογισμός και να αγοράσουμε κανένα Ραφάλε!!!!!
Νησιά. Πολλά μονοθέσια. Ο μέσος όρος είναι λάθος
Ο σταθμικος μέσος όρος πρέπει να χρησιμοποιειται
Ειλικρινά τώρα βάλατε να σας γράψουν αυτό το κείμενο για να μας πείσετε οτι καλώς κάνετε κατάληψη. Καλή προσπάθεια αλλα οι άλλοι που λένε οτι κάνουν κατάληψη για ετσι κάνουν κάθε χρόνο ειναι ποιο ντόμπροι .Καποια στιγμή πρεπει ολοι να καταλάβουμε οτι το κόμματα πρεπει να αφήσουν τα σχολεία ήσυχα, ολα τα κόμματα.
Ειλικρινά τώρα πιστεύεις εσύ ότι ειναι θέμα κομμάτων? και μετά λέτε γιατί δεν αλλάζει τιποτα σε αυτον τον ρημαδι τον τοπο? Μιλάμε για σχολείο όχι για σχολή τα κομματα ειναι στις σχολές όχι στα σχολεια οποτε ακυρο και ασχετο αυτο που λες περι κομματων…και περα απ αυτο… να σου θυμισω οτι και στις περσινες καταληψεις που εκαναν οι μαθητες ειχαν τα ιδια αιτηματα και δεν ισακουστηκαν απ την κυρα ταδε που το παιζει υπουργος παιδειας που μονο παιδειας δεν την λες την συγκεκριμενη τυπισα.
Ειναι η πρωτη φορα στα χρονικα οπου μια κυβερνηση εφαρμοζει οτι γουσταρει φασιστικα χωρις να λογαριαζει το ζορι που τραβανε οι μαθητες..και μαλιστα σε μια ακομη δυσκολη χρονια με εναν δυσκολο χειμωνα που εχουμε μπροστα μας.
Καλο θα ειναι να σκεφτεστε λιγο και μετα να μιλατε ωραια? Αν τα επρατταν ολα αυτα που ζητανε οι μαθητες (Και δικαιως!) δεν θα υπηρχε λογος να κανουν καμια καταληψη.
Άσε ρε Γιώργο σε πήρε ο πόνος για τους μαθητές στο λύκειο Καστοριάς . Τα ίδια και τα ίδια κάθε μέρα . Είτε σου αρέσει είτε δεν σου αρέσει αυτή η κυβέρνηση βγήκε με ποσοστό 40% και καθαρή εντολή να κυβέρνηση με βάση το προγραμμα της . Ξέρεις και από φασισμό τρομάρα σου και μας τον τζαμπουνας κάθε μέρα μέσα από τα σχόλια του kozan.
Μαθε να μιλας αστοιχειωτε
μαθηματα σε μενα απο στουρναρια σαν εσενα οχι! Την προπαγανδα σου και τις ταμπελες που πας να βαλεις στο κομμα σου το αγαπημενο που ελπιζεις οτι θα σε σωσει!
Απαντα σε αυτα που λεω αλλιως μην μας πρηζεις καθε μερα με τα ασε ρε και τις τριχες που γραφεις κουραζεις!
Δεν έχεις καταλάβει ότι σε έχουμε πάρει στο ψιλό και γλεντάμε ?
Ήταν τόσο σίγουρα ότι θα τσιμπούσες. Πάντως αν δεν πληρώνεσαι πολύ μεγάλο το θέμα σου.
Πληρωνεσαι εσυ απ το μπλε τσιρκο για να βγαζεις τους αλλους με διαφορετικη αποψη οτι πληρωνονται απ τον Συριζα? Λογικο μου ακουγεται ολοι οι δεξιουληδες μια ζωη στο αρπα κολλα εχετε συνηθισει για να κανετε μια δουλιτσα πρεπει να παρετε λεφτα.
Μάλλον δεν έχεις πάει Λύκειο.
Μαλλον εχω παει λυκειο και εχω ξαναπαει και εσπερινο πριν λιγα χρονια , εσυ τι εχεις κανει περα απ το να γραφεις οτι δεν εχω παει λυκειο χωρις να με ξερεις? Εχεις βγαλει γυμνασιο να το παρουμε απ την αρχη !?!?!
Μπα; Εγώ ΞΕΡΩ ότι ένα κόμμα είναι ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ στο σχολείο. Το κυβερνών!
Εγώ γιατί είμαι σίγουρος ότι αυτό το κείμενο το έγραψαν αριστεροί καθηγητές και όχι μαθητές;
Υπάρχουν πολλά νησιά….σε όλα τα αστικά κέντρα 25-27 μαθητές ανά τμήμα βάσει εντολών
Σοβαρευτειτε
καλά παιδιά … αφου απαιτείται..
Ντροπη που δε θέλετε να κάνετε μαθήματα μετά από τόσο καιρό που ήταν κλειστά τα σχολεία ..Θα χτυπάτε το κεφάλι σας στο μέλλον αλλά θα είναι αργά .. Ελπίζω να επικρατήσει η σύνεση και να σταματήσετε
Η κλασική αριστερή τάση: διαλύστε τα πάντα, με όποιο τρόπο μπορείτε!