Έφτασαν στην Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών καταγγελίες μελών μας για παράβαση από την πλευρά του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης των νομικών επιταγών της προκήρυξης για πλήρωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης.
Συγκεκριμένα, το μέλος μας Θανάσης Σαράντος έχει κάνει ένσταση εναντίον της διαδικασίας ως υποψήφιος για τη θέση αμφισβητώντας την εγκυρότητά της, ενώ μας κοινοποιήθηκε δημόσια καταγγελία 14 καλλιτεχνών από τον νομό Κοζάνης, που ζητάνε ακύρωση της διαδικασίας λόγω του τρόπου διεξαγωγής της.
Έχοντας υπόψη μας τον νόμο που λέει ότι για την πλήρωση της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή ενός ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. απαιτείται 5ετής επαγγελματική προϋπηρεσία και ότι οι θέσεις αυτές είναι θέσεις εργασίας των επαγγελματιών της τέχνης μεταξύ αυτών και των σκηνοθετών, ζητάμε να δημοσιοποιήσετε τα κριτήρια επιλογής του συγκεκριμένου Καλλιτεχνικού Διευθυντή έναντι των άλλων υποψηφίων. Επίσης ζητάμε τεκμηριωμένους τους λόγους απόρριψης των άλλων υποψηφιοτήτων.
Πιστεύουμε ότι η διαδικασία επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή χρειάζεται μια επιτροπή κύρους από ανθρώπους της Τέχνης, οι οποίοι θα εκτιμούν τους υποψηφίους και θα εισηγούνται τον καταλληλότερο, τόσο στο Δ.Σ. του Δήμου Κοζάνης όσο και όλων των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., με την ίδια διαδικασία δηλαδή που επιλέγεται πλέον ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Έτσι, θα διασφαλίζεται η εγκυρότητα και διαφάνεια της διαδικασίας, χωρίς να γεννιούνται δικαιολογημένες καχυποψίες και καταγγελίες.
Για την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
Και εδώ η παρέμβαση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών
https://sei.gr/2021/12/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%af%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%83%ce%b5%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%b4%ce%b5%ce%b9%ce%be%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1/
Με πρωτοφανή έκπληξη πληροφορηθήκαμε την ανάδειξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δη.Πε.Θε Κοζάνης, όχι μόνο διότι όπως ακουγόταν ο επιλεχθείς ήταν ερασιτέχνης και όχι επαγγελματίας καλλιτέχνης, αλλά ακόμη περισσότερο διότι βρίθουν εδώ και μία εβδομάδα οι καταγγελίες για την αδιαφάνεια και το διαβλητό της διαδικασίας επιλογής.
Έχουμε και λέμε, λοιπόν σύμφωνα με το ν. 4479/2017, ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής αποτελεί πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, προερχόμενο από το χώρο του θεάτρου, με αναγνωρισμένη προσφορά και επαγγελματική εργασία στο θέατρο. Ο καταστατικός σκοπός του Δη.Πε.Θε Κοζάνης συνίσταται στη συνεργασία με καταξιωμένο δυναμικό εκτός της περιοχής με σκοπό την ενίσχυση, αλλά και τον εμπλουτισμό της θεατρικής παραγωγής και καλλιτεχνικής παιδείας, στενή και συνεχή συνεργασία με Δη.Πε.Θε, κρατικά και ιδιωτικά θέατρα, στελέχωση και συνεργασία με εξειδικευμένο προσωπικό.
Η επιλογή ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε με αξιολόγηση,αλλά με προκλητική αδιαφάνεια, καλώντας τους επαγγελματίες καλλιτέχνες σε έναν σικέ διαγωνισμό, που εξευτελίζει τους υποψηφίους, αλλά και το φορέα τον ίδιο. Η αξιολόγηση ήταν “εσωτερική”, όπως ανακοίνωσε το Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε., δηλαδή πραγματοποιήθηκε στο μυαλό εκάστου συμβούλου και η επιλογή έγινε διά ψήφου, πράγμα βολικό διότι έτσι κανείς δεν μπορεί να ενημερωθεί για την αξιολόγηση, όπως είναι το σύννομο για ένα δημόσιο διαγωνισμό.
Η μικροπολιτική αυτή του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε έχει δημιουργήσει ένα κλίμα πόλωσης στην πόλη, όπου θα έπρεπε να υπάρχει αρμονική σχέση επαγγελματικού και ερασιτεχνικού θεάτρου, προς όφελος της πόλης. Το Δ.Σ. αντιμετωπίζοντας έναν καλλιτεχνικό φορέα ως κομματικό τσιφλίκι του αποδεικνύει την απουσία καλλιτεχνικής παιδείας του και την αδυναμία χάραξης πολιτιστικής πολιτικής, ωφέλιμης για τον τόπο. Και το αποδεικνύει απαξιώνοντας τους επαγγελματίες καλλιτέχνες, που το τιμούν θέτοντας υποψηφιότητα για την πόλη της Κοζάνης και καταθέτοντας προγραμματισμό. Λειτουργεί υπεράνω του νόμου και μας συστήνει ως προσωπικότητα εγνωσμένου κύρους στον πολιτισμό ένα άνθρωπο που μπορεί να αγαπάει το θέατρο, αλλά δεν βιοπορίζεται από αυτό, δεν εκπαιδεύτηκε πάνω σε αυτό, δεν είναι επαγγελματίας και δεν μπορεί να χαράξει πολιτιστική πολιτική, καθώς προέρχεται από το χώρο των επιχειρήσεων.
Αποτελεί μέλος μας ο επιλεχθείς, όπως αποτελεί κάθε άνθρωπος που αγαπά το θέατρο και οφείλουμε να προστατέψουμε τα ασφαλιστικά του δικαιώματα αφ’ής στιγμής ανέβει σε οποιαδήποτε σκηνή, αλλά αυτό δε συνεπάγεται από μόνο του έναν καλλιτέχνη υπεύθυνο για τη διαχείριση ενός πολιτιστικού φορέα, διότι δεν αποτελεί αυτό κριτήριο για έναν επαγγελματία καλλιτέχνη.
Τα αποτελέσματα αυτής της προκλητικής διαδικασίας μας δήλωσαν για ακόμη μια φορά το ανοχύρωτο της δουλειάς μας.
Συνάδελφοι ηθοποιοί, ήρθε η ώρα, με αφορμή αυτή την λυπηρή συγκυρία, να σηκώσουμε τα μανίκια για την μεγάλη πληγή του κλάδου μας που ονομάζεται Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.
Σε μια εποχή όπου η ανεργία μας ματώνει, το θέατρο και η καλλιτεχνική δημιουργία, στις ωραίες πόλεις μας, θα ήταν μια ανάσα ζωής και για εμάς, τους επαγγελματίες δημιουργούς, αλλά και για τις κοινότητες της περιφέρειας. Δεν είναι δυνατόν τα ΔΗΠΕΘΕ μας, να καταλήγουν πεδίο μάχης κομματικών συμφερόντων. Και μάλιστα όταν και η περιφέρεια δικαιούται ισάξιο πολιτιστικό στόχο και αποτέλεσμα με το κέντρο.
Τα χρόνια προβλήματα του κλάδου που μαστίζεται από την ανεργία είναι γνωστά και αδιάφορα για την ηγεσία του υπουργείου, η οποία σε περίπτωση που νομιμοποιήσει και δεχτεί αυτή την επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή, μας απαξιώνει για ακόμη μία φορά ως επαγγελματίες και συναινεί στην παράνομη αυτή πρακτική που καταλύει το κράτος δικαίου.
Καταγγέλλουμε δημόσια την μεθοδευμένη αυτή διαδικασία επιλογής, που υπερβαίνει ακόμη και το νόμο.
Καλούμε το ΥΠΠΟΑ να πάρει θέση άμεσα σε σχέση με τις παράνομες πρακτικές του εποπτευομένου φορέα του, του οποίου την επιλογή θα εγκρίνει.
Καλούμε το ΥΠΠΟΑ να σταματήσει να νίπτει τας χείρας του και να απαρνείται την ευθύνη μετακυλιώντας τη στην αποκεντρωμένη διοίκηση, διότι ο πολιτισμός δεν αφορά μόνο την περιφέρεια Αττικής. Απαιτούμε να προσέλθει σε διάλογο για τα φλέγοντα ζητήματα των ΔΗΠΕΘΕ.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ με άμεση παρέμβαση από το ΥΠΠΟΑ και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Για το ΔΣ του ΣΕΗ
Ο Πρόεδρος Σπύρος Μπιμπίλας
Ο Γεν. Γραμματέας Άρης Λάσκος
Καλύτερα να κλείσουν τα ΔΗΠΕΘΕ κ να σταματήσουν οι επιχορηγησεις σε θέατρα κ κινηματογράφο κ τηλεοπτικές εκπομπές! Βαρέλι χωρίς πάτο κ από ποιότητα μηδέν!
Πέστα Χρυσόστομε!
Οι εποχές έχουν αλλάξει.
Διοικητικό Συμβούλιο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΕΦΑΛΟΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥΜΠΟΥΛΙΔΟΥ ΝΟΥΛΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΜΥΡΙΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΜΕΛΗ Δ.Σ
ΔΕΜΕΡΤΖΙΔΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ
ΔΗΜΑΡΑΚΗ ΔΩΡΑ
ΚΟΥΖΙΑΚΗΣ ΧΑΡΙΣΙΟΣ
ΚΥΤΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΜΑΛΟΥΤΑ ΡΟΥΛΑ
ΣΑΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΤΣΑΓΚΑΔΟΥΡΑ ΒΑΓΙΑ
ΧΑΤΣΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Πες μου καιρό ΔΣ της ΔΕΥΑΚ να δω αν είσαι διαβασμενος. Τι δεν καταλαβαίνεις για τα ΔΣ. Πολιτες είναι δεν είναι πανεπιστημονες.
Δεν είναι πολίτες τουλάχιστον τρεις μπορεί να είναι αυριανοί Δήμαρχοι.
Μετά από όλα αυτά ένας δεν ένιωσε την ανάγκη να παραιτηθεί ή να δώσει μια εξήγηση;
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΕΣΟΝ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΛΟΥΤΑ.
Ποιοι ψηφίζουν ωρέ….. Καλλιτεχνικό επίπεδο μηδέν…….. Απαράδεκτο Δ.Σ. Ρεζίλι μας κάνανε παντού. Κάποιοι να παραιτηθούν,,,, να ζητήσουν μία συγνώμη;;; κάτι να πουν;;;; Μπα τίποτα. Ότι να ναι….
Η εταιρεία Ελλήνων σκηνοθετών πιο πάνω στην καταγγελία της λέει: “”Πιστεύουμε ότι η διαδικασία επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή χρειάζεται μια επιτροπή κύρους από ανθρώπους της Τέχνης, οι οποίοι θα εκτιμούν τους υποψηφίους και θα εισηγούνται τον καταλληλότερο””…. Που να βρούμε τέτοιους στην Κοζάνη;; (Εδώ γελάμε όλοι) Τους βλέπουμε τί ψηφίζουν…. Ρεζίλι παντού μας έχουν κάνει….. Μπρε….μπρε….μπρε…μπρε..
Επιτέλους, δεν ντρέπονται στον Δημο και στο δηπεθε; Μας έχουν κάνει ρεζιλι πανελλαδικα. Κανένα προσόν για να γινει καλλιτεχνικός διευθυντής, το τονίζουν τα σωματεία τα οποία επικαλέστηκε για να παρουσιαστεί ως “επαγγελματίας”. Δεν αναγνωρίζουν κανένα προσον στον κύριο.
Η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη.
Αυτό είναι γενικό φαινόμενο του Δήμου. Παντού ο γνωστός του γνωστού, ο ανηψιός, ο ξάδελφος κλπ. Πουθενά ανοικτές προσκλήσεις για επαγγελματίες της τέχνης!
Τεκμήριο επιλογής του ενός ειναι το μεσον και τεκμηριο απόρριψης των υπολοίπων ειναι οτι δεν είχαν μεσον…χαχαχαχα
Η αιτιάσεις έχουν απαντηθεί δεν υπάρχει τίποτα επιλήψιμο στην επιλογή .όλα έγιναν με το νόμο κανονικότητα
Οι απλοί δημότες του Δ.Σ. το αποφάσισαν και αυτό;
Αυτές οι διαδικασίες ισχυουν από την ίδρυση των ΔΗΠΕΘΕ ,τώρα σας ήρθαν τα γίδια ? Δεκαετίες τώρα γιατί δεν παρεμβηκατε να τις αλλάξετε ? Απλά σας βόλευαν μάλλον
Ισχύουν γενικά στο Δήμο…
Φοβάστε ότι ένας από την επαρχία θα είναι πολύ καλύτερος από αυτούς που χρησιμοποιούν την επαρχία σαν σκαλοπάτι να πάνε κάπου παραπάνω ,αυτό είναι όλο . Σε
Φαίνεται από τα βιογραφικά τους ποιοί φοβούνται ποιούς…
Ποιος,καλέ, είναι καλυτερος; ο Βασιλειαδης; εχετε δει ποτέ θεατρο εκτός Κοζάνης και μπρε μπρε μπρε; σοβαρευτειτε λιγο
Να βάλετε την και την απάντηση του ΔΣ στην ένσταση για να δει ο κόσμος ποια είναι η αλήθεια και για να μη σπιλωνονται πρόσωπα και θεσμοί
Tην έχουμε δημοσιεύσει
Μπράβο στο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ που έχει τις δυνάμεις να μην εκβιάζεται από μια μειοψηφία μιας κάστας
Κάστα είστε εσείς οι 10 που μπαινετε και σχολιαζετε για να φανει οτι ο κοσμος θελει τον κυριο που μπηκε με μεσον. Εμεις που σπουδαζουμε τα παιδια μας για να βρουνε μια δουλεια με το πτυχιο τους, δεν ειμαστε καστα, ειμαστε το συνολο
14 καλλιτέχνες από Κοζάνη !!!! Αν εξαιρέσουμε 2 όλοι οι άλλοι ασχολούνται εντελώς περιστασιακά και στο περιθώριο της τέχνης και δεν τους ξέρει κανείς .σας παρακαλώ να δημοσιοποιησετε τα ονόματα και τη δουλειά που κάνουν
Ξαναβαλε το βιογραφικό του Γιώτη να το δουν επιτέλους όσοι βρίθουν από μίσος σε κάθε τι που φυτρώνει και ανδρωνεται στην επαρχία.
Αρκεί που είναι συνταξιούχος της δεη και αυτή τη στιγμή κάποιος είναι άνεργος και δεν έχει δουλειά.
Εσείς που μπαινετε και σχολιαζεται προς υπερασπιση του κ. Βασιλειαδη, ξερουμε οτι ειστε βαλτοί.
Να συγκρίνετε λέει τα προσόντα μεταξύ των υποψηφίων !!απλά δηλαδή το πτυχίο !! Δεν τολμούν να συγκρίνουν το έργο και τη διαδρομή του καθένα γιατί εκεί χάνουν κατά κράτος .η επιλογή έγινε με το ν και με το σίγμα του νόμου
Τηρουνταν τα προηγουμενα χρονια οι διαδικασιες. Γινοταν μοριοδότηση. Τωρα ψηφισαν με κρυφη ψηφοφορια χωρίς μοριοδοτηση και δεν ειναι μονο το θεμα οτι επελεξαν τον ερασιτεχνη αλλα και οτι οι υπολοιποι υποψηφιοι ειχαν ουτως ή αλλως πολυ σημαντικοτερα βιογραφικα απο αυτον που επελεξαν, προφανως για αλλους λογους.
Ο επαγγελματισμός του Γιώτη κακιασμενοι μπορεί να αποδειχτεί από την πορεία του και από εκατοντάδες καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν μαζί του .και βέβαια θα επικυρωθεί από το έργο που θα κάνει .
Το ΔΗΠΕΘΕ εδώ και τρια χρόνια ειναι μονίμως στο προσκήνιο κάθε φορά για το λάθος λόγο.Κανένας λόγος περί πολιτισμού ή καλλιτεχνικού έργου.
Δεν καταλαβαίνει κανείς ότι κάτι γίνεται εξαιρετικά λάθος εδώ και τρια χρόνια; Φέρτε ρε πίσω το Γιοβανίδη ή τη Δημοπούλου μπας και σωθούμε.
Εσυ που γραφεις αυτο το σχολιο, προσεχε, εκτιθεσαι. Εκτιθεσαι και εκθετεις τους κολλητους σου.
Να σωθούμε με τη Δημοπουλου;;;Χαχαχα!!Να μας λείπει!!Αυτή ήταν όσο καλή και ευγενική με τον κόσμο που την….παραίτησαν οι ίδιοι..Η μοναδική που πραγματικά είχε κλειστή την πόρτα του Δηπεθε πάρα μόνο για τους λίγους αυλικούς της….Να μας λείπει τέτοιο σώσιμο…
Ευτυχώς που σχολιάζετε υπερ του Βασιλειάδη εσείς που είστε του κύκλου του και μας πεισατε. Το ειδαμε το βιογραφικο του πολυ καλα, μαλιστα. Και το ειδαν και τα επαγγελματικα σωματεια. Εσεις δεν ξερετε τα βιογραφικα των υπολοιπων. Δειτε τα πρωτα και μετα ελατε να συζητησουμε ποιος αξιζει και ποιος οχι.
Προξενεί αλγεινη εντύπωση γιατί επενέβη τώρα η εταιρεία Ελλήνων σκηνοθετών και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης και δεν το έπραξε αυτο όταν βγήκε η προκήρυξη αφου κατά την άποψη της δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις και ηταν αντίθετη με τον Νόμο η τώρα το πληροφορήθηκε η μήπως θέλει να προσληφθεί κάποιος “δικός” της και νομίζει ότι ανεξάρτητα από την υπάρχουσα νόμιμη διαδικασία καλό είναι να “σπρώξει” και αυτη από την πλευρά της
Προφανώς δεν είχαν τόση φαντασία και δεν τους πέρασε από το μυαλό ότι θα έβαζαν σε τέτοια θέση καποιον ερασιτέχνη και θα αρνούνται επισης να δημοσιοποιήσουν τα κριτήρια. Όσο για το αν θελουν κάποιον δικό τους, προφανώς ο κ. Σαράντος, ως μέλος, απευθύνθηκε σε αυτούς γι’ αυτο και τον αναφέρουν. Το ερώτημα είναι γιατί δεν στηρίζουν τον κ. Βασιλειάδη που δηλώνει μέλος τους. Μήπως δεν είναι τελικά;
Φυσικά κ φταίει κ ο συλλογος σκηνοθετων κ ηθοποιων γιατι για να εχει λαμβανειν απο τις συνδρομές εγγραφει κ ερασιτέχνες κ δίνει βεβαιωση ότι αποτελεί μέλος της. Μια βεβαιωση που αποτελεσε κ το βασικό κριτήριο επιλογής κ κατόπιν έρχονται κ λένε δεν ανήκει στα μέλη μας είναι ερασιτεχνής
Εάν επιθυμεί το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ ,να αξιοποιήσει το ταλέντο του εν λόγω κυρίου μπορεί να του αναθέσει την φύλαξη και την ξενάγηση των εγκαταστάσεων του ΔΗΠΕΘΕ.Αλωστε αυτή ήταν η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΉ του ενασχόληση.Οτι έχει να κάνει με τα”καλλιτεχνικά”Το έκανε με την ιδιότητα ,του “ΕΡΑΣΤΗ της ΤΕΧΝΗΣ!
Πρόσεχε μην δαγκώσεις την γλώσσα σου και φαρμακωθεις. Πω, πω κακία
Από ποτέ η αντικειμενικοτητα λέγεται κακία;
ΕΜΠΑΘΕΙΑ ……
ΚΡΙΜΑ ……
Όλα όσα αναφέρει ο Κωνσταντίνος είναι αλήθειες που εμπεριέχονται στο βιογραφικό του . Γιατί δεν σας αρέσει η αλήθεια?
Πονάει η αλήθεια για αυτό δεν είναι αρεστή.