Στην έγκριση 38.047.494 ευρώ για την πληρωμή της 2ης καταβολής της «Χρηματοδοτικής Συμβολής Δημοσίου» της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) και ειδικότερα, του βόρειου τμήματός του (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός) προχώρησε το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Η δαπάνη αυτή προκύπτει από το πιστοποιητικό του ανεξάρτητου μηχανικού, με βάση το οποίο η ανακεφαλαιωτική πρόοδος μελετών και κατασκευών που επιτεύχθηκε μέχρι την 16η Δεκεμβρίου 2021 ανέρχεται σε ποσοστό 3.019%, και σαν αποτέλεσμα αυτού, επιτεύχθηκε το ορόσημο της 2ης καταβολής της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου (η 1η ανήλθε σε 65,5 εκατ. ευρώ).

Το βόρειο τμήμα του Ε-65 (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός)

Με την κατασκευή του βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ., θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τρία χρόνια. Περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
  • 20 Γέφυρες
  • 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
  • 1 Κτήριο Τροχαίας

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) που βρίσκεται σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2017, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται το νότιο.