Μία παρουσίαση με 6 έργα, από το 1722 έως το 1906, σε εκλαϊκευμένη και προσιτή γλώσσα θα αποφορτίσει τους ήχους των έργων από τις μεγάλες αποστάσεις τους και θα τα αναδείξει ως οικείες, οικουμενικές και απολύτως προσβάσιμες μορφές τέχνης.

Το πιάνο είναι όργανο που βρίσκει κατασκευαστικές αφορμές στις ελληνικές τεχνολογίες που παρουσιάζει η ύδραυλις (πληκτρολόγιο) και οι διάφορες αρμονικές θεωρίες από τους Πυθαγόρειους μέχρι τον Αριστόξενο. Παρ’ όλα αυτά η προϊστορία του οργάνου από τον 15ο ακόμη αιώνα μέχρι και η έναρξη της ιστορίας του στα τέλη του 17ου αιώνα το καθιστούν μεταφερόμενο, αισθητικά, στον Ελληνικό χώρο επί της ουσίας μετά το 1900. Τα τελευταία 50 χρόνια το πιάνο έχει γίνει πλέον μέρος της μουσικής ζωής του λαού μας, όμως εξετάζοντας την ιστορία του και την τοποθέτησή του στην δημιουργική μας ζωή προτείνεται η συνειδητοποίηση της εργογραφίας. Για αυτόν τον λόγο το παρόν, όπως και άλλα προγράμματα, επιδιώκει να δείξει μουσικές για διαφορετικά όργανα, από διαφορετικά μέρη του κόσμου και να τα συμφιλιώσει με την αισθητική εξακρίβωσή τους εδώ και σήμερα.

Πρόγραμμα

J. S. Bach (1685-1750): Πρελούδιο και φούγκα σε μι ύφεση ελάσσονα, BWV 853 (1722)

Fr. Chopin (1810-1849): Variations Brillantes, έργο αρ. 12 (1833)

Β. Bartók:(1881-1945) Ρουμάνικοι Χοροί, Sz. 56 (1915)

1. Jocul cu bâtă 2.Brâul 3.Pe loc 4.Buciumeana 5. Poarga Românească 6. Mărunțel

R. Schumann (1810-1856) : Kinderszenen, έργο αρ. 15 (1838)

1. Von fremden Ländern und Menschen – 2. Kuriose Geschichte – 3. Hasche-Mann – 4. Bittendes Kind – 5. Glückes genug – 6. Wichtige Begebenheit – 7. Träumerei – 8. Am Kamin – 9. Ritter vom Steckenpferd – 10. Fast zu Ernst – 11. Fürchtenmachen – 12. Kind im Einschlummern – 13. Der Dichter spricht

V. Komitas (1869-1935): Τρεις χοροί (1906)

1. Yeramki – 2. Shoushigi – 3. Yed-Aratj

F. Mendelssohn (1809-1847) : Τραγούδια χωρίς λόγια (1829-1845)

αρ. 9, 12, 20, 21,35, 38

Από το Δ.Σ. του Μ.Ο.Σ.