Πέρασαν, περίπου, τρεισήμισι χρόνια (09 Νοεμβρίου 2019) από τότε που για πρώτη φορά ο Περιφερειάρχης Δ. Μακεδονίας Γ. Κασαπίδης γνωστοποιεί, χωρίς λεπτομέρειες, κάποιο πρόβλημα που παρουσιάζει η Υψηλή Γέφυρα των Σερβίων  κάνοντας λόγο για  παραμορφώσεις. Τα όσα ακολούθησαν είναι γνωστά, με τα μπρος – πίσω, ειδικών & μη ειδικών κι αν η γέφυρα είναι ασφαλής ή δεν είναι, ποια μέτρα πάρθηκαν κι αν αυτά τα μέτρα τελικά  ωφέλησαν ή επιβάρυναν την κατάσταση κ.ο.. Τα ίδια ερωτήματα συνεχίζουν να μας απασχολούν και σήμερα αλλά με την αγωνία να είναι ακόμη μεγαλύτερη αφού όπως παραδέχτηκε κι ο συντοπίτης μας Στέργιος Μητούλης, Πολιτικός Μηχανικός, Αναπληρωτής Καθηγητής του Surrey University, ο οποίος συνεργάστηκε με την Περιφερειακή Αρχή, για το συγκεκριμένο θέμα, στα πρώτα στάδια, από τότε μέχρι σήμερα, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και μέσα σε αυτά τα χρόνια θα μπορούσε να γίνει πλήρης ενίσχυση της γέφυρας, ενώ, προσέξτε, το σημαντικότερο, αυτό που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι της λογικής του μπαλώματος και πως τα χρήματα που απαιτούνται για την πλήρη αποκατάσταση ανέρχονται σε 4 με 5 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή ακούς και τους συνήθεις ύποπτους, που είναι, μονίμως, σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τον Περιφερειάρχη, να προσπαθούν  να σώσουν, για εκείνον, ότι σώζεται εστιάζοντας σε κάτι που πλέον δεν έχει καμία απολύτως σημασία, δηλαδή στ’ ότι ο Κασαπίδης ασχολήθηκε με το πρόβλημα ενώ άλλοι δεν έκαναν τίποτα, όταν τρεισήμισι χρόνια μετά βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές και κανείς δεν ξέρει αν εν τέλει  ακόμη κι αυτό που συντελείται σε επίπεδο εργασιών επαρκεί ή μετά από κάποιους μήνες θα συζητάμε για νέα προβλήματα. Πέραν όλων όμως αυτών τ’ ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή έδειξε ανικανότητα και σε ζητήματα εφεδρείας, δηλαδή στην εξασφάλιση της αρτιότητας του οδικού δικτύου σε εναλλακτικές διαδρομές στην περίπτωση που “κλείσει” η γέφυρα έστω και για συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων (όπως συμβαίνει),  αποδεικνύει, περίτρανα, ότι δεν είναι στραβός ο γιαλός. Το θέμα της γέφυρας αποδεικνύεται πολύ μεγάλο για τον Περιφερειάρχη, που δε μπορεί να το διαχειριστεί. Χρειάζεται ΑΜΕΣΑ η εμπλοκή του κεντρικού κράτους και του Υπουργείου Μεταφορών κι Υποδομών. Είναι προφανές πως η σημερινή Περιφερειακή Αρχή τα έκανε “μούσκεμα” κι αυτό γιατί ακόμη κι αν αυτά που συντελούνται στον έκτο πρόβολο ολοκληρωθούν όπως έχουν σχεδιασθεί, με όσα έχουμε ακούσει και διαβάσει από τους ειδικούς, μονίμως θα μας απασχολούν ερωτήματα του τύπου: “Και τώρα, τελικά, είναι όλα εντάξει; Πέρασε ο κίνδυνος ή υφίσταται ακόμη;”.

Η Χύτρα