Βρισκόμαστε σήμερα στην κατάμεστη αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου, για να συζητήσουμε το πιο σοβαρό, κατά την άποψή μου, θέμα που προέκυψε μεταπολεμικά για τον τόπο μας.
Η σημερινή ενημερωτική συνέλευση έρχεται ως αποτέλεσμα της επιστολής που στείλαμε οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής μας προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, με την οποία ζητούσαμε την άμεση σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου Σερβίων, προκειμένου οι σύμβουλοι αλλά και οι πολίτες να ενημερωθούν από τους αρμοδίους για την σημερινή κατάσταση της γέφυρας, καθώς επίσης και για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τώρα και στο εξής.
Επειδή το θέμα είναι ευρύτερο και αφορά εξ ίσου και τον δήμο Βελβεντού, προτείναμε να γίνει κοινή συνεδρίαση των δύο δημοτικών συμβουλίων Σερβίων και Βελβεντού.
Συνέπειες από το κλείσιμο της γέφυρας
Είναι ολοφάνερο ότι η ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων αποτελεί ένα τεράστιο πλήγμα, και θα τολμούσα να πω αποτελεί την καταστροφή της περιοχής μας.
- Κατ’ αρχήν ο δήμος Σερβίων διχοτομείται, βόρεια και νότια της λίμνης Πολυφύτου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών αλλά και στην γενικότερη λειτουργία του δήμου.
- Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στους μαθητές της βόρειας ζώνης, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα για την μετάβαση και επιστροφή από τα σχολεία τους. Η διαδρομή που ακολουθεί το λεωφορείο μεταφοράς τους αλλά και ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής αποτελεί για τα παιδιά αυτά ένα Γολγοθά.
- Οι επαγγελματίες πλήττονται σε σημείο αφανισμού λόγω έλλειψης πελατών, αφού η εσωτερική μετακίνηση των πολιτών καθίσταται δυσχερέστατη και επιπλέον η δυσκολία μετάβασης και επιστροφής από τα Σέρβια στην Κοζάνη γίνεται προβληματική και απαιτεί μεγάλο χρόνο.
- Ιδιαίτερα η Νεράϊδα και οι επαγγελματίες της με μαθηματική ακρίβεια οδηγούνται στον αφανισμό, αφού η εσωτερική αγορά, με την οποία δούλευαν τις καθημερινές μέρες, δεν υπάρχει πια, και επίσης γιατί η Νεράϊδα αποκόπτεται παντελώς από το τουριστικό κοινό, το οποίο την προτιμούσε λόγω της ύπαρξής της πάνω στον εθνικό άξονα Κοζάνη-Λάρισα.
- Το ίδιο ισχύει και τους αγρότες και κτηνοτρόφους, για τους οποίους το κόστος των πρώτων υλών αλλά και των προϊόντων τους αυξάνει, λόγω αύξησης του κόστους μεταφοράς.
- Καθίσταται ιδιαίτερα επισφαλής η απρόσκοπτη και οικονομική λειτουργία του ορυχείο του Προσηλίου αλλά και των μεταφορέων που μεταφέρουν τον λιγνίτη προς την ΔΕΗ, λόγω αύξησης του κόστους μεταφοράς.
- Αποκόπτεται ο νομός Κοζάνης από την Θεσσαλία, αφού το κομμάτι του δρόμου Τριγωνικό-Κοζάνη ακόμη δεν έχει παραδοθεί και είναι χαρακτηρισμένος ως αγροτικός δρόμος.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και τόσα πολλά ακόμη για τις συνέπειες για την περιοχή από τι κλείσιμο της γέφυρας.
Όμως εδώ βρισκόμαστε όχι για να κάνουμε διαπιστώσεις από το γεγονός, αλλά για να δούμε πως όλοι μαζί θα ξεπεράσουμε το πρόβλημα, με όσο γίνεται μικρότερες συνέπειες.
Φυσικά δεν μπορεί να μην εξετάσουμε για το πώς φθάσαμε εδώ.
Δεν μπορεί για ένα τόσο σοβαρό γεγονός που επηρεάζει την επιβίωση και το μέλλον της περιοχής να μην αναζητηθούν ευθύνες, σε όλα τα επίπεδα.
Δεν μπορούμε, ενώ γνωρίζαμε ότι υπάρχει πρόβλημα στην γέφυρα (μικρό ή μεγάλο δεν μπορούσε να το γνωρίζει κανείς), δεν υπήρξε επαρκής προετοιμασία για την ύπαρξη, σήμερα που συζητάμε, μιας εναλλακτικής, ασφαλούς οδού από τα Σέρβια προς Κοζάνη.
Κι εμείς στον δήμο πρέπει να δούμε σε άλλο χρόνο, τις ευθύνες της πολιτικής μας ηγεσίας για την σημερινή κατάσταση.
Όμως σήμερα σεβόμενοι και τους φιλοξενούμενους, τους οποίους από το βήμα αυτό θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε για την ενημέρωση, θα προχωρήσουμε υποβάλλοντας μόνο προτάσεις στην κατεύθυνση της άρσης ή της μείωσης των δυσμενών συνεπειών από το κλείσιμο της γέφυρας.
Προτάσεις- Ενέργειες
Δεδομένου ότι. σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Περιφερειάρχης. η επισκευή της γέφυρας θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες, χρονικό διάστημα μεγάλο για την επιβίωση της περιοχής, πρέπει άμεσα και με ταχύτατες διαδικασίες να γίνουν τα παρακάτω.
- Κήρυξη των δήμων Σερβίων και Βελβεντού σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτό θα δώσει την δυνατότητα στους εμπλεκόμενους φορείς(κυρίως στην Περιφέρεια) με σύντομες διαδικασίες να προχωρήσουν άμεσα στην εκτέλεση των απαραίτητων έργων για την δημιουργία του εναλλακτικού δρόμου.
- Χαρακτηρισμός του δρόμου Τριγωνικό-Κοζάνη ως εθνικό δίκτυο, με ταυτόχρονη άμεση επισκευή του σημείου καθίζησης στο Τριγωνικό. Ταυτόχρονη ανάθεση του έργου της οριστικής λύσης του προβλήματος στο σημείο καθίζησης.
- Βελτίωση του δρόμου Αυλές-Ρύμνιο, με διαπλατύνσεις και βελτίωση των στροφών όπου απαιτείται.
- Παράκαμψη των οικισμών Γουλών, Καισαρειάς και Κήπου, αξιοποιώντας κάθε προηγούμενη προετοιμασία σε επίπεδο μελετών και χωματουργικών έργων.
- Σύνδεση της Καισαρειάς με τον Βαθύλακο μέσω της βελτίωσης των υφιστάμενων δρόμων και την κατασκευή νέων κομματιών όπου χρειάζεται για την βελτίωση της εσωτερικής επικοινωνίας (κυρίως για την μεταφορά των μαθητών αλλά και των μεταφορών).
- Σε συνέχεια των παραπάνω αβίαστα προκύπτει ότι πρέπει να προχωρήσει άμεσα η νότια παράκαμψη της πόλης της Κοζάνης, για την έξοδο των φορτηγών στην Εγνατία.
Οικονομικά μέτρα στήριξης της τοπικής κοινωνίας.
Για το χρονικό διάστημα που η γέφυρα παραμείνει κλειστή προτείνουμε τα παρακάτω μέτρα στήριξης της τοπικής κοινωνίας.
- Να ενισχυθούν οι επαγγελματίες, αγρότες, κτηνοτρόφοι και επιχειρήσεις της περιοχής με οικονομικά μέτρα στήριξης, αντίστοιχα των μέτρων στήριξης κατά την διάρκειας της πανδημίας.
- Ειδικές φορολογικές, ασφαλιστικές, τραπεζικές ρυθμίσεις για οφειλές στις ίδιες κατηγορίες επαγγελματιών.
- Ειδικά φορολογικά κίνητρα για τους επαγγελματίες, αγρότες, κτηνοτρόφους που θα εγκατασταθούν ή που θα κάνουν επενδύσεις στην περιοχή.
- Επιχορήγηση των επαγγελματιών της περιοχής για την κατασκευή ιστοσελίδων για την προώθηση των προϊόντων τους και την διεύρυνση της αγοράς τους.
- Αναβάθμιση, ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Σερβίων με την διάθεση προσωπικού, μέσων και υγειονομικού υλικού.
- Τέλος συμφωνούμε με όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν και από όλους τους συμμετέχοντες για την οικονομική και κοινωνική στήριξη της περιοχής, με αφορμή το κλείσιμο της γέφυρας. Δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε, σε αυτήν την φάση τουλάχιστον, πράγματα άσχετα με το γεγονός, γιατί έτσι χάνουμε την αξιοπιστία μας.
προσθετω συνταξη στα 18 και προκαταβολη το εφαπαξ
Κι εγω που ειμαι υπαλληλος και πρεπει να παω καθε μερα στην εργασια μου στην κοζανη??καμια ελαφρυνση?
ΕΠΙΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΦΕΡΥ ΜΠΟΤ ΣΕΡΒΙΑ ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΒΕΛΒΕΝΤΟ ΝΕΡΑΙΔΑ.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΕΡΒΙΑ ΣΤΑ ΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΔΗΗΜΟ ΣΕΡΒΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΔΗΜΟ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΗ.ΔΩΡΕΑΝ ΣΠΙΤΙΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ. ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ .ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΗ.
Μια ευκολη λυση θα ηταν να προχωρησουν στην αποξηρανση της λιμνης μεχρι εκει που ηταν η αρχαια Νεραιδα δηλ. περιπου η μιση λιμνη.Αφου ο σκοπος για τον οποιο εγινε η λιμνη ηταν το ρευμα.Τωρα παραγουμε με Φ.Α.αρα τι τη θελουμε τη λιμνη;Οσο για νερο στη Θεσ/νικη και στον καμπο νομιζω πως φτανει η μιση.
Πλάκα έχεις, πολύ μεγάλη μάλιστα
Είδαμε το βίντεο με την παρέμβασή σου, προς τι το Δελτίο Τύπου.
Πιθανον βρηκε ακομα μια ευκαιρια.να βαλλει τη φωτο για να μην τον ξεχασουμε στις εκλογες.