Επιστολή αναγνώστη στο kozan.gr: Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας 2030 – Μια απίστευτη επιτυχία

24 Αυγούστου 2023
11:18

Ο Αλέξης δεν μένει πια στην Κοζάνη. Έχει μετακομίσει εδώ και 2 χρόνια στο χωριό της καταγωγής του το Μεταξά, που έχει και ποιο ωραία φύση και καθαρό αέρα, αλλά έχει και ιδιόκτητη κατοικία εκεί . Ευτυχώς από την στιγμή που έχει εγκατασταθεί σε όλες τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας το φυσικό αέριο, έχει μειωθεί δραματικά και το ενεργειακό κόστος για τους κατοίκους της περιοχής. Όλα τα χωριά γεμίσαν με κόσμο και έχουν μετά από χρόνια αναπτυχθεί και εμπορικές δραστηριότητες που έλειπαν για χρόνια. Φούρνοι, Καφετέριες, Εστιατόρια, Σούπερ Μάρκετ και άλλα. Τα χωριά σφύζουν από κόσμο. Μέχρι και το Δημοτικό σχολείο επαναλειτούργησε πέρυσι με 30 παιδιά.

Τα ενοίκια στην Κοζάνη, αλλά και στις άλλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας έχουν χτυπήσει κόκκινο. Για την Καστοριά να μην μιλάμε. Έφτασε στα επίπεδα της Μυκόνου. Χιλιάδες νέες οικογένειες αποφάσισαν να μετακομίσουν στην Περιοχή μετά το ειδικό πρόγραμμα που ανακοινώθηκε το 2023 από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και θέσπιζε ειδικά κριτήρια για οικογένειες, οι οποίες θα μετακόμιζαν στην περιοχή με ειδικές παροχές και για την στήριξη δημιουργίας οικογένειας.

Πολλές οικογένειες χαιρέτισαν την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και μετακόμισαν στην περιοχή όπου και λόγω του προγράμματος απολιγνιτοποίησης δημιουργήθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στην βιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στην βιομηχανία τροφίμων και στους τομείς της γούνας, του μαρμάρου και του Λιγνίτη που στήριξε η Περιφερειακή αρχή με ειδικά προγράμματα.

Καινοτόμησε με την ίδρυση επενδυτικού ταμείου η Περιφερειακή αρχή και τώρα έχει κάθε χρόνο έσοδα από τα μερίσματα των επιχειρήσεων που συμμετέχει και με  τα οποία έχει βελτιώσει πλέον και όλες τις δομές υγείας και πρόνοιας της περιοχής. Οι δομές πλέον θυμίζουν πολυτελή ξενοδοχεία και όχι όπως το 2023 που είχαμε έλλειψη Ιατρών και Νοσηλευτικού προσωπικού, πλέον είναι καλυμμένες όλες οι Θέσεις  και γίνεται μάχη για την κάλυψη των νέων ανάμεσα στους υποψηφίους. Λογικό, μετά τα ειδικά μέτρα που είχε θεσπίσει η Περιφέρεια με το πρόγραμμα προσέλκυσης Ιατρών αλλά και την σημαντική ανάπτυξη της περιοχής τα τελευταία χρόνια..που προσελκύει από μόνη της πλέον νέο εργατικό δυναμικό.

Ευτυχώς τελικά τότε προτιμήθηκαν οι επενδύσεις σε πολλές και διάφορες επιχειρήσεις και απορρίφθηκε το κοστοβόρο και αβέβαιο σχέδιο υγροποίησης υδρογόνου που κρίθηκε τελικά ασύμφορο και από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι επενδύσεις ΣΔΙΤ σε υφιστάμενες επιχειρήσεις με συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο έναντι επιδότησης/ κεφαλαίου έκαναν την διαφορά. Η περαιτέρω συνεργασία των επιχειρήσεων με συμπράξεις μέσω της διαμεσολάβησης της περιφέρειας για βέλτιστες αγορές πρώτων υλών και η κεντροποιημένη πώληση αγαθών με όφελος για όλους, έφεραν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Με τον νέο δρόμο Κοζάνης-Λάρισας διπλής κατεύθυνσης μέχρι την δουλειά του στην πόλη της Κοζάνης από την έξοδο Μεταξά/Λιβαδερό κάνει μόλις 15 λεπτά για να φτάσει. Όταν βαριέται έχει και την εναλλακτική να πάει με το Ι.Χ του έως τα Σέρβια και να επιβιβαστεί και στον νέο προαστιακό στην στάση Σέρβια/Βελβεντό της Γραμμής Λάρισας-Νίκης Φλώρινας, ο οποίος θα τον πάει σε  μόλις 7 λεπτά στην Βιομηχανική περιοχή που εργάζεται και βρίσκεται ανάμεσα στην Κοζάνη και την Πτολεμαίδα. Εντυπωσιακό και το νέο κομμάτι  υπόγειας σήραγγας εντός της Λίμνης Πολυφύτου που δόθηκε στην κυκλοφορία το 2028 και προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Ο προαστιακός κάνει στάση ακριβώς δίπλα από τα γραφεία που στεγάζεται η πολυεθνική επιχείρηση που εργάζεται ο Δημήτρης και έχει αντικείμενο την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών. Σε κάθε στάση έχουν δημιουργηθεί και εμπορικά κέντρα με αρκετές θέσεις στάθμευσης, για την άνεση των πολιτών.

Όπως ο Δημήτρης πλέον χιλιάδες εργαζόμενοι,  μπορούν να μετακινηθούν με ευκολία στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που ενώνουν όλες τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας. Και το νέο κομμάτι Μπίτολα-Πτολεμαίδα έχει δοθεί σε κυκλοφορία  πρόσφατα και έχει βοηθήσει σημαντικά στην διασύνδεση της περιοχής με το Βορρά και ειδικά στην μεταφορά των παραγόμενων ειδών στην Κεντρική Ευρώπη.

Υπάρχει φυσικά και η εναλλακτική του προαστιακού που με το σύγχρονο δίκτυο του ενώνει πλέον και αυτό όλες τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας με τις δύο γραμμές που διαθέτει και οι οποίες στους Σταθμούς Λαρίσης και Νίκης Φλώρινας συνδέονται και με το κανονικό δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη.

Οι επιχειρήσεις της περιοχής αναζητούν και περαιτέρω εργατικό δυναμικό. Ευτυχώς με την γραμμή του προαστιακού από Λάρισα έρχονται πλέον και εργαζόμενοι από την Θεσσαλία για εργασία στην περιοχή. Πολύ σωστή και η απόφαση της Περιφέρειας να επενδύσει στην κατασκευή μοντέρνων εργατικών κατοικιών το 2026, ώστε να υπάρχει επάρκεια κατοικιών στην Περιοχή και άλλο ένα σημαντικό έσοδο για την Περιφέρεια. Βοήθησε και ο περιορισμός της άναρχης κατασκευής Φ/Β Πάρκων που σταμάτησε το 2024 και ο χωροταξικός σχεδιασμός δημιουργίας 3 βιομηχανικών ζωνών ( μία ανάμεσα στην Πτολεμαΐδα και την Κοζάνη, μία στην Καστοριά και μία στην Φλώρινα).

Σημαντικά βοήθησε και η αύξηση της απασχόλησης στον πρωτογενή τομέα, όπου η Περιφέρεια με τα καινοτόμα προγράμματα της στάθηκε δίπλα στον κτηνοτρόφο και στον αγρότη, αύξησε κατά 100% την παραγωγή και βοήθησε με την συμμετοχή της στην δημιουργία βιομηχανιών τροφίμων ώστε σήμερα να υπάρχει επάρκεια τροφίμων στην περιοχή και να μην επηρεάζεται η αγορά από εξωγενείς παράγοντες. Εταιρείες του εξωτερικού προσήλθαν για την καλλιέργεια  βιολογικών  προϊόντων στην περιοχή μετά από ειδικές ενέργειες εκμετάλλευσης όλων των κατάλληλων

Τι να πει κανείς και για τον κλάδο της Γούνας και του Μαρμάρου.. που μετά από την χάραξη νέων προγραμμάτων  και την δημιουργία ειδικών εταιρειών με συμμετοχή της Περιφέρειας επανήλθαν στην παγκόσμια πρωτοπορία. Η Καστοριά πλέον σε τουρισμό για την απόκτηση γούνας και όχι μόνο, έχει ξεπεράσει σε επισκέπτες και την Μύκονο σε ετήσιο αριθμό επισκεπτών. Το ανακαινισμένο Αεροδρόμιο της έχει πλησιάσει σε κίνηση σχεδόν και της Θεσσαλονίκης.

Γενικά τα τελευταία 8 χρόνια έχουν γίνει απίστευτα πράγματα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Ευτυχώς που ο Λαός μας το 2023 επέλεξε μαζί με την Περιφερειακή αρχή και κατόπιν ψηφίσματος του Περιφερειακού Συμβουλίου την απόρριψη του αρχικού κεντροποιημένου σχεδίου της απολιγνητοποίησης (που προέβλεπε την κύρια χρήση των κεφαλαίων για επενδύσεις μη βιώσιμες και σε φορείς με έδρα εκτός της περιοχής) και την διαχείριση των κονδυλίων από την Περιφέρεια με την χρήση ειδικών  μεικτών επιτροπών αξιολόγησης επενδύσεων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Αυτό άλλαξε την μοίρα της περιοχής. Αποφασίσαμε εμείς για την τύχη μας..που άλλαξε!!

 

Δ.Β , ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

 

13 σχόλια

  • Ξέχασες να αναφέρεις την ενίσχυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με μόνιμο προσωπικό και με νέες σχολές ιατρικές και πολυτεχνικές που έχουν αυξημένη ζήτηση στους υποψήφιους. Κατά τα άλλα πες τον Αλέξη να κοιμηθεί λίγο ακόμη.

  • Επίσης, οι Αρχές του τόπου βρήκαν τρόπο να εξαφανίσουν τα χόρτα, ώστε να μην κινδυνεύουμε από πυρκαγιές και τις λακκούβες που ήταν περισσότερες από την άσφαλτο.
    Εξαιρετικό άρθρο!

  • ΑΨΟΓΟΣ ΕΥΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ. ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΥΝ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΕΖΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΡΙΩΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ.

  • Ξέχασες το ποταμόπλοιο το οποίο θα είναι καζίνο στη λίμνη Πολυφύτου!Τα υδροπλάνα να προσγειώνονται εκεί και να μεταφέρουν άτομα στα χιονοδρομικά κέντρα το χειμώνα.Την αύξηση της κίνησης των καταστημάτων λόγω της αναβάθμισης του ιστορικού κέντρου την αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω της Εγνατίας την αναβάθμιση του αεροδρομίου Κοζάνης που θα μπορεί να δεχτεί και πτήσεις τσάρτερ και low cost εταιρείες θα προσγειώνονται εδώ μιας και είμαστε γεωγραφικά σε σημείο που ευνοεί.Βεβαια μετά ξυπνήσαμε όλοι μαζί.Επισης η αναφορά ότι το υδρογόνο αποδείχτηκε αποτυχημένο πως αιτιολογείται?±Απο ευχολόγια φίλε μου ξέρουμε όλοι ρεαλιστικές λύσεις χθες επιζητουμε

    • Ευχαριστώ για τα σχόλια.

      Το υδρογόνο απορρίφθηκε από χώρες όπως η Γερμανία κ.α λόγω του μεγάλου ενεργειακού κόστους για την υδροδότηση..με βάση της τρέχουσες τιμές ηλεκτρικού ρεύματος. Καλό είναι να διαβάζετε και να μαθαίνετε. Θα μπορούσα να βάλω και άλλα τόσα ..όπως τα υδροπλάνα που λέτε..
      Ο στόχος του άρθρου δεν ήταν τα έργα..το νόημα είναι να καταλάβουν οι πολίτες το πραγματικό πρόβλημα που υφίσταται και αφορά την διαχείριση των κονδυλίων..των δικών μας κονδυλίων..από άτομα εκτός περιοχής. Εδώ δεν είδα καμία παρατήρηση. Η ουσία σας διέφυγε.
      Φιλικά

      Δ.Β

  • Όλα καλά αλλά σημαντική παράλειψη που πλέον, με την ασφαλτόστρωση τμήματος Βελβεντού( ξέρετε…. εκεί που περνάς σήμερα και παρακαλάς μην πέσει βράχος μπροστά στο αμάξι σου) η απόσταση στους κοντινότερος τουριστικους- παραθαλάσσιους προορισμούς είναι πλέον σαράντα(40) λεπτά!!!!!!!! Εκεί που σήμερα κάνεις δυο ώρες να φτάσεις μέσω Εθνικής Οδού Σερβιων_ Ελασσόνας…..Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά και Πλαταμώνας….εκμηδενισμενη απόσταση από Κοζάνη, Βελβεντό και Σέρβια… Τι να λέμε τώρα! Πας alle retour!!!

  • Το άρθρο αναφέρει κάποια σημαντικά έργα που θα μπορούσαν να γίνουν στην Περιοχή. Δεν μου ακούγεται ούτε για ευχολόγια..ούτε μη ρεαλιστικό. Πρωτόγνωρες αναφορές και για τον τρόπο χρηματοδότησης. Δυστυχώς..δεν θα επιτρέψει το κράτος των Αθηνών.. καμία παρέμβαση στην Μετάβαση ΑΕ. Είναι δρομολογημένες οι ροές χρημάτων και τα αποτελέσματα θα φανούν δυστυχώς για την Περιοχή μας..σε μία δεκαετία.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.