Σημαντικά είναι τα βήματα που απομένουν μέχρι την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Οριμένες από τις σημαντικές εκκρεμότητες για την παραχώρηση του οδικού άξονα στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS είναι η υπουργική απόφαση για την αύξηση των διοδίων, η αδειοδότηση των σηράγγων αλλά και η έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τμήματα του άξονα που οι ΑΕΠΟ έχουν εκπνεύσει.
Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνει το αναθεωρημένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, η ολοκλήρωση της συναλλαγής στον νέο παραχωρησιούχο προσδιορίζεται για το α΄ τρίμηνο του 2024, ωστόσο η πλήρης λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου υπό το νέο καθεστώς αναμένεται στο β΄ τρίμηνο.
Όσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και με την έναρξη της παραχώρησης, αμέσως μετά θα χρειαστεί και νέα αναπροσαρμογή ώστε το κόμιστρο να φτάσει στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο όταν σήμερα είναι κάτω από τα 3 λεπτά.
Η σύμβαση προβλέπει και τρίτη αναθεώρηση του διοδίου σε μια περίοδο τριών ετών, στα 6,3 λεπτά.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων “Χαλάστρα-Εύζωνοι” και “Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας”.
Το ύψος του τιμήματος που κατέβαλλε η κοινοπραξία ανέρχεται στα 1,496 δισ. ευρώ, ωστόσο το τελικά τίμημα θα καθοριστεί επακριβώς με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, καθώς σε αυτή (όπως και σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης) προβλέπεται ο επιτοκιακός κίνδυνος, δηλαδή οι επιπτώσεις από την αύξησης του κόστους χρήματος.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΟΖΑΝ.ΓΡ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΝ κ ΣΑΜΑΡΑ ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΣΗΜΕΡΑ.
“στη σύμβαση προβλέπεται ο επιτοκιακός κίνδυνος, δηλαδή οι επιπτώσεις από την αύξησης του κόστους χρήματος” : ποιος ακριβώς είναι ο κίνδυνος που αναλαμβάνει ο “επενδυτής”, που “τυχαίνει” να έχει συγγενική σχέση με το Γεραπετρίτη;
Θα σκοτώσουν κόσμο και κοσμάκη, που θα πηγαίνει απ’ τους παλιούς δρόμους, για να μην πληρώνει τα κερατιάτικα.
Και φυσικά ο σιδηροδρόμος δεν πρόκειται να προχωρήσει…
Εκείνος ο επαναστάτης, όσο ήταν αντιπολίτευση,που έλεγε ότι δεν θα μπουν διόδια στη Σιάτιστα που είναι κρυμμένος??!!!! Όχι μόνο μπήκαν αλλά από το 24′ θα τα πληρώνουμε και διπλά. ΔΥΣΤΥΧΏΣ, αυτοί είναι οι Βουλευτές που μας κυβερνούν, ΌΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΏΤΕΣ, λες και δεν έγιναν τά έργα με ΤΟ ΥΣΤΈΡΗΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.Όσο για τα ΔΉΘΕΝ ΔΙΣ που θα εισπράξει το κράτος, το είδαμε και στο αεροδρόμιο,Ελλ.Βενιζελος, ακόμα να εισπράξουν το ΦΠΑ !!!
Ανατιμήσεις με σφραγίδα Νέας Δημοκρατίας και συνεχίζουμε. Δεν θέλω διαμαρτυρίες ότι δεν ξεραμε τι ψηφίζαμε.
Ο κ. Κρυφακούλης το έκανε πάλι το θαύμα του. Για να πήγαινε – έλα Θεσσαλονίκη, μόνο για διόδια θα πληρώνουμε:
260 Χ €0,063 = €16,38
Ζήτω το Επιτελικό Κράτος!
Η απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας είναι εδώ!
41% τίποτε άλλο.
Ξεπούλησαν τους δρόμους στους δικούς τους και βάζουν τον κοσμάκη να πληρώνει διόδια για μια ζωή. Και υποβαθμίζουν εσκεμμένα το υπόλοιπο οδικό δίκτυο για να μας υποχρεώνουν να χρησιμοποιούμε ό,τι ξεπούλησαν. Όταν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση που να προσφέρει ασφάλεια, αναγκάζεσαι να χρησιμοποιείς τους δρόμους τους.