Περί αλήθειας

Διάβασα χτες σε site της Κοζάνης επιστολή του κ. Νάκου Παναγιώτη «απάντηση στον Καλ/κό Δ/ντή του ΔΗΠΕΘΕ Λευτέρη Πλασκοβίτη» και τον ευχαριστώ δημόσια γιατί, αθελά του, επιβεβαιώνει όλα όσα είπα το απόγευμα της Τετάρτης στο Δ.Σ του ΔηΠεΘε, περί μη συμμετοχής Κοζανιτών ηθοποιών στην καλοκαιρινή παραγωγή «Αταίριαστο Ζευγάρι» και την τωρινή «Καλλιπάτειρα».
Συγκεκριμένα, στο Δ.Σ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση συμβούλου, είπα «παρ’ όλες τις προσπάθειες που έκανα και με προσωπικά τηλέφωνα και με ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ και ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ, κατέστη μέχρι σήμερα αδύνατη η συνεργασία με Κοζανίτες ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ηθοποιούς διότι, άλλοι δεν μπορούσαν λόγω άλλων υποχρεώσεων, άλλοι δεν ήθελαν για προσωπικούς λόγους, άλλοι δεν έκαναν, λόγω σκηνικής ηλικίας και άλλοι λόγω κολλήματος (δημόσιοι υπάλληλοι). Ο κ. Νάκος και ο κ. Ευθυμιάδης Σωφρόνης, ανήκουν στην τελευταία κατηγορία.
Και οι δύο είναι καθηγητές σε δημόσια σχολεία και ως εκ τούτου ΔΕΝ μπορούν να προσληφθούν ως ηθοποιοί στο ΔηΠεΘε.
Υπάρχουν και μερικοί,κές που έχουν τελειώσει κάποτε κάποια σχολή, δηλώνουν ηθοποιοί, αλλά δεν έχουν (σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια) τα εφόδια για να στηρίζουν έναν ρόλο σε επαγγελματικό επίπεδο.
Να επισημάνω εδώ ότι, μπορεί στις δύο προαναφερθείσες παραγωγές να μην έπαιξαν Κοζανίτες ηθοποιοί, αλλά από την ημέρα που ανέλαβα την θέση του Καλ/κού Δ/ντή, έχω συνεργαστεί με πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες της Κοζάνης και της ευρύτερης περιοχής και δεν έχω αρνηθεί σε ΚΑΝΕΝΑ θεατρικό σχήμα, σύλλογο, φορέα ή μεμονωμένο καλλιτέχνη την βοήθεια και την αρωγή του ΔηΠεΘε.
Όσον αφορά τη θέση του κ. Νάκου ως υπευθύνου εργαστηρίων, πράγματι του είπα αυτό που αναφέρει στην επιστολή του, διότι η θέση του υπευθύνου εργαστηρίων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΘΕΣΗ, αλλά ακολουθεί τον κύκλο εργαστηρίων και αν τα εργαστήρια είναι πετυχημένα (έχουν μεγάλη συμμετοχή και οι συμμετέχοντες είναι ευχαριστημένοι με αυτά που διδάχτηκαν), τότε γίνεται συζήτηση με τον Καλ/κό Δ/ντή εάν θα συνεχιστεί ή όχι η συνεργασία και τον επόμενο χρόνο. Τον Ιούνιο, που τελείωσε το ένα και μοναδικό εργαστήριο, του ζήτησα τον απολογισμό και τις προτάσεις του για τον επόμενο χρόνο.
Αφού διάβασα και τα δύο έκρινα ότι πρέπει να αναζητήσω άλλη λύση για υπεύθυνο εργαστηρίων και μετά από μεγάλη αναζήτηση κατέληξα ότι η κα Μαρία Μπατάνη είναι η καταλληλότερη σε αυτό που ήθελα να κάνω με τα εργαστήρια και τα σεμινάρια του ΔηΠεΘε και ανέθεσα σε αυτήν την ευθύνη των φετινών εργαστηρίων και σεμιναρίων. Να σημειώσω εδώ ότι, ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός και η επιλογή συνεργατών, σύμφωνα με τον νόμο, είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ και αρμοδιότητα του εκάστοτε Καλ/κού Δ/ντή των ΔηΠεΘε.
Για όλα τα άλλα που αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Νάκος, δεν τα γνωρίζω και ως εκ τούτου δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.
Λευτέρης Πλασκοβίτης
Καλ/κός Δ/ντής ΔηΠεΘε Κοζάνης

Νέα απάντηση του Παναγιώτη Νάκου, μέσω του kozan.gr

Κύριε Πλασκοβίτη διάβασα με προσοχή την απάντησή σας στα γραφόμενά μου.

Δυστυχώς πάλι δεν λέτε όλη την αλήθεια σχετικά με τη συμμετοχή μας στις παραγωγές του ΔΗΠΕΘΕ.

 

Συγκεκριμένα:

Για την καλοκαιρινή παραγωγή ποτέ, επαναλαμβάνω, ποτέ δεν δέχθηκα τηλεφώνημα από εσάς για να συμμετάσχω.

Καθώς δεν γνωρίζετε, εμείς που ασχολούμαστε στην εκπαίδευση μπορούμε να πάρουμε άδεια άνευ αποδοχών έως 8 μήνες.

Θα μπορούσα αν με θέλατε στην παράσταση να έχω συμμετοχή παίρνοντας κάποια άδεια και το καλοκαίρι όπως επίσης δεν οφείλετε να γνωρίζετε είμαστε ελεύθεροι.

Εάν με παίρνατε τηλέφωνο ευχαρίστως να συμμετείχα αλλά αυτό επαναλαμβάνω δεν έγινε ποτέ.

Θα μπορούσατε να το κάνετε για τους τύπους, δεν έγινε όμως ποτέ!!!

Φυσικά μπορείτε να επικαλεστείτε διάφορους λόγους για να καλύψετε τη θέση σας…

 

Ως προς τα εργαστήρια:

Για το αν είναι πετυχημένα η όχι ρωτήστε τους συμμετέχοντες, εγώ δεν θα πάρω θέση.

Να πώ μόνο πώς ολοκληρωμένες θεατρικές παραστάσεις σε εργαστήριο έγιναν για πρώτη φορά.

Μπορείτε αν θέλετε, αν δεν σας κάνει κόπο να πάτε μια ημέρα στα εργαστήρια των εφήβων και των φοιτητών και να ρωτήσετε τα ίδια τα παιδιά αν ήταν ευχαριστημένα η όχι από τη δουλειά που κάναμε όλη τη χρονιά.

 

Όσον αφορά τη μεγάλη συμμετοχή:

Στο εργαστήριο των φοιτητών ξεκινήσαμε τη χρονιά με 53!!! φοιτητές και αυτό συνέβη γιατί την προηγούμενη χρονιά με κάποιους από τους φοιτητές αυτούς είχαμε ανεβάσει, στα πλαίσια του εργαστηρίου, αποσπάσματα από θεατρικό έργο με μεγάλη επιτυχία.

Μπορείτε επίσης να ρωτήσετε τους φοιτητές που έρχονται στο εργαστήριο γι’αυτό.

Αυτό κοινοποιήθηκε στην κοινότητά τους με αποτέλεσμα τη χρονιά που μας πέρασε να έρθουν 53 όπως είπα φοιτητές.

Αναμφίβολα λοιπόν το εργαστήριο των φοιτητών ήταν πετυχημένο και ως προς τη συμμετοχή και ως προς το αποτέλεσμα αφού κατορθώσαμε να ανεβάσουμε ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση.

Στο εργαστήριο των εφήβων ήρθαν επίσης πολλά παιδιά, πάνω από είκοσι, άλλωστε αν δεν απατώμαι είχατε έρθει σε μια από τις συναντήσεις μας κι εσείς και το είδατε αυτό.

Το εργαστήριο των εφήβων λοιπόν ανέβασε κι αυτό ολοκληρωμένη θεατρική παράσταση.

Πετυχημένο λοιπόν και από πλευράς συμμετοχής αλλά και καλλιτεχνικού αποτελέσματος.

Αν θέλετε κάντε έναν κόπο να πάτε να ρωτήσετε τα ίδια τα παιδιά γι’αυτό.

Να σημειώσω πως η μεγάλη συμμετοχή των εφήβων οφείλεται στο ότι την προηγούμενη χρονιά το συγκεκριμένο εργαστήριο το είχε η κ. Μπατιάνη.

Κάντε έναν κόπο να ρωτήσετε την κ. Μπατιάνη αν ποτέ σε εργαστήριο του ΔΗΠΕΘΕ ήρθαν 53 άτομα;

 

Να απαντήσω και περί μονιμότητας για τη θέση του υπεύθυνου εργαστηρίων:

 

Κύριε Πλασκοβίτη καθώς δεν με γνωρίζετε, ποτέ μου δεν κυνήγησα θέσεις, δόξα και αναγνωρισιμότητα βρισκόμενος στο χώρο του θεάτρου, με αφήνουν αδιάφορο αυτά – ευτυχώς.

Όπως έγραψα και στην προηγούμενη επιστολή, βρέθηκα σ’αυτή τη θέση από τη συμμετοχή μου στην τριμελή καλλιτεχνική επιτροπή.

Το πρόβλημά μου λοιπόν δεν είναι γιατί έχασα τη θέση μου αλλά με τον τρόπο που συμπεριφερθήκατε εσείς και ο κ. πρόεδρος.

Αλήθεια δεν πρέπει να γνωρίζω αν θα συνεχίσω να συνεργάζομαι με το ΔΗΠΕΘΕ;

Δεν θα πρέπει να γνωρίζω αν θα πληρωθώ και πόσα χρήματα θα είναι αυτά που θα πάρω;

Το προσπεράσατε πολύ εύκολα λέγοντας πώς δεν παίρνετε θέση…

Αλήθεια εσείς έχετε σύμβαση ως καλλιτεχνικός διευθυντής;

Αν δεν είχατε δεν θα είχατε πρόβλημα;

Θα ξέρατε πότε τελειώνει η συνεργασία σας με το φορέα η όχι;

Γνωρίζετε αλήθεια πόσα χρήματα θα πάρετε;

 

Ως προς την συζήτηση που είπατε:

Δεν έγινε ποτέ κάποια συζήτηση μεταξύ μας αν θα συνεχίσω η όχι στη θέση που κατείχα.

Δυστυχώς έμαθα για την πρόσληψη της κ. Μπατιάνη από τα μέσα μαζικής δικτύωσης.

Δεν είχατε το θάρρος ούτε τηλέφωνο να με πάρετε και να μου πείτε ότι λύεται η συνεργασία μας.

Και όπως είπα στην προηγούμενη επιστολή μου, έχω μάθει στο θέατρο να αποχαιρετώ τους ανθρώπους που έχω συνεργαστεί.

Στην περίπτωσή μας δεν έγινε ποτέ!!!

Αιδώς αργείοι…

 

Κάποια στιγμή σε συζήτηση που είχαμε κάνει για το δυναμικό της περιοχής στο χώρο μας, σας είχα αναφέρει μεταξύ των άλλων και το όνομα της κ. Μπατιάνη και πώς ήταν η προηγούμενη υπεύθυνη στο ΔΗΠΕΘΕ για 16 χρόνια.

Τότε μου είπατε επί λέξει:

Καλά αυτή ήταν δημόσιος υπάλληλος και ο τόνος του λόγου σας ήταν αρνητικός.

Ελπίζω να το θυμάστε!

Δεν έχω πρόβλημα με την κ. Μπατιάνη, είναι εξαιρετική στη δουλειά της και κάνατε πολύ καλά που την έχετε ως υπεύθυνη εργαστηρίων στο ΔΗΠΕΘΕ.

Άλλα όμως μου λέγατε περί δημοσίων υπαλλήλων και άλλα κάνατε!!!

Δεν συνάδουν τα λεγόμενά σας με τις πράξεις σας.

 

Μάλλον κ. Πλασκοβίτη σας ήμουν αδιάφορος όταν σας έδωσα τις επιστολές στο κλείσιμο της χρονιάς των εργαστηρίων.

Αλήθεια, τις διαβάσατε ποτέ;

Αν θέλετε μπορώ να σας τις ξαναστείλω.

Τη χρονιά που μας πέρασε δεν έγινε μόνο ένα εργαστήριο όπως γράφετε στην απάντησή σας σε μένα αλλά δύο!!!!!

Όπως σας έγραψα και πιο πάνω η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή στο εργαστήριο των φοιτητών και πολύ μεγάλη – πάνω από είκοσι – σ΄αυτό των εφήβων.

Πέρασε μια ολόκληρη χρονιά και δεν καταλάβατε πόσα εργαστήρια λειτούργησαν;

Όσο για την ΄΄Καλλιπάτειρα΄΄ ισχύει το ίδιο με αυτά που ανέφερα πιο πάνω.

Θα μπορούσα να πάρω άδεια άνευ αποδοχών και να είμαι στην παραγωγή αλλά δυστυχώς δεν θέλετε συνεργασία.

Το ερώτημα που προκύπτει όμως για τη σκηνοθεσία αυτής της παραγωγής μιας και μιλάμε για όλα αυτά είναι αν ο κ. Πλασκοβίτης απευθύνθηκε σε κάποιους σκηνοθέτες να αναλάβουν τη σκηνοθεσία της παραγωγής που ετοιμάζει, η με την ίδια λογική που χρησιμοποίησε για τους ηθοποιούς που δεν του κάνουν, δεν βρήκε αντίστοιχα ανάλογο σκηνοθέτη;

Τα λέω αυτά γιατί και στις δυο παραγωγές του ΔΗΠΕΘΕ είναι σκηνοθέτης ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν άλλοι σκηνοθέτες;

Τι λέει ο κανονισμός των ΔΗΠΕΘΕ για τους καλλιτεχνικούς διευθυντές και για το πόσες σκηνοθεσίες μπορούν να κάνουν σε μια χρονιά;

 

 

Παναγιώτης Νάκος

Ηθοποιός – Θεατρολόγος