Σε άρθρο που διάβασα στην ηλεκτρονική εφημερίδα kozan.gr με ημερομηνία 31 Οκτώβρη 2023 ο καλλιτεχνικός διευθυντής είπε πως: Σε όσες δημόσιες προσκλήσεις έκανε μέχρι τώρα, δεν υπήρξε ενδιαφέρον από ηθοποιούς της περιοχής.
Δεν είχα καμιά διάθεση να ασχοληθώ με το ΔΗΠΕΘΕ και τους επικεφαλείς του αλλά μιάς και αναφέρθηκε ο κ. Πλασκοβίτης σε εμάς τους επαγγελματίες ηθοποιούς της περιοχής και στην άρνησή μας, όπως είπε να συμμετάσχουμε στη νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ, οφείλω να τοποθετηθώ.
Προσωπικά λοιπόν δεν πήγα στο κάλεσμα των κ. Πλασκοβίτη και Κέφαλου καθώς η συμπεριφορά τους προς το πρόσωπό μου ήταν απαράδεκτη, για να μη χρησιμοποιήσω άλλο λεξιλόγιο που θα έπρεπε.
Το ήθος μου και ο πολιτισμός μου δεν μου επιτρέπει να συνεργάζομαι με ανθρώπους που προσβάλουν τη νοημοσύνη μου, την αξιοπρέπειά μου και την καλλιτεχνική μου υπόσταση και πορεία στο χώρο του θεάτρου.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος:
Μέχρι και τον Ιούνιο του τρέχοντος κατείχα τη θέση του υπεύθυνου εργαστηρίων του ΔΗΠΕΘΕ.
Θέση που προέκυψε όταν αναλάβαμε ως τριμελή καλλιτεχνική επιτροπή τη διοίκηση του.
Ανέλαβα τη θέση αυτή από μια συνάδελφο θεατρολόγο που δεν ειδοποιήθηκε ποτέ πως έπαψε η συνεργασία της με το ΔΗΠΕΘΕ και που δεν ήταν δική μου απόφαση αλλά αποκλειστικά του κ. Κέφαλου.
Συγκεκριμένα ο κ. Κέφαλος μου είπε πως δεν είναι ευχαριστημένος από τη συνεργασία μαζί της.
Για τη συγκεκριμένη θέση δεν υπέγραψα ποτέ κάποια σύμβαση ώστε να γνωρίζω πότε λήγει η συνεργασία μου με το ΔΗΠΕΘΕ.
Φρόντισε ο κ. Κέφαλος γι’ αυτό να μη γίνει.
Όταν του ζητούσα να φτιάξουμε τη σύμβαση μου απαντούσε αόριστα, θα τη φτιάξουμε…
Επίσης αόριστη ήταν και η απάντησή του όσον αφορά το μισθό μου ως υπεύθυνος εργαστηρίων.
Συγκεκριμένα μου είπε:
Τα χρήματα που έπαιρνε η προκάτοχός σου ήταν πολλά, θα πάρεις κάτι λιγότερα…
Αυτά τα ΄΄κάτι λιγότερα΄΄ δεν μου διευκρίνισε ποτέ ο κ. Κέφαλος πόσα θα είναι.
Φτάσαμε στο τέλος της χρονιάς και τα δύο εργαστήρια που είχα υπο την ευθύνη μου παρουσίασαν και τα δύο ολοκληρωμένες θεατρικές παραστάσεις με εξαιρετική επιτυχία.
Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα να πληρωθώ πήγα από τον κ. Κέφαλο ο οποίος μου είπε κουτοπόνηρα:
Βεβαίως θα πληρωθείς, ότι λέει η σύμβασή σου.
Φυσικά εννοούσε τη σύμβαση που είχαμε φτιάξει ως δάσκαλος των εργαστηρίων που ανέλαβα.
Και ως υπεύθυνος; Τον ρωτάω.
Τι ως υπεύθυνος μου λέει, αφού δεν λειτούργησαν άλλα εργαστήρια.
Άλλωστε θα πάρεις αρκετά χρήματα.
Άλλη ήταν η συμφωνία μας του απάντησα, έστω και προφορική.
Θα το κοιτάξω μου απάντησε.
Και τελικά το κοίταξε…
Αυτά τα ΄΄κάτι λιγότερα΄΄ που μου είχε πει στην αρχή της χρονιάς ήταν κατά πολύ λιγότερα.
Εμπαιγμός λοιπόν από την πλευρά του κ. Κέφαλου.
Έχω ετοιμάσει για όλα τα παραπάνω την επιστολή παραιτήσεώς μου όταν φίλος με παίρνει τηλέφωνο και με ρωτάει αν είμαι ακόμη στο ΔΗΠΕΘΕ γιατί είδε ανάρτηση από την προκάτοχό μου στα μέσα μαζικής δικτύωσης πως αναλαμβάνει τη θέση που μέχρι εκείνη τη στιγμή κατείχα εγώ.
Ανέλαβε τη θέση μου χωρίς να έχω ειδοποιηθεί από κανέναν ότι έληξε η συνεργασία μου με το ΔΗΠΕΘΕ.
Αυτά όλα προφανώς σε συνεργασία προέδρου και καλλιτεχνικού διευθυντή…
Τα συμπεράσματα τα αφήνω στους δημότες της πόλης για την όλη τους συμπεριφορά προς το πρόσωπό μου.
Να επισημάνω πώς βρίσκομαι στο χώρο του θεάτρου ως επαγγελματίας είκοσι χρόνια και είναι η πρώτη φορά που δέχομαι τέτοιου είδους συμπεριφορά από ΄΄καλλιτέχνες΄΄.
Είκοσι χρόνια έχοντας άψογη συμπεριφορά με ήθος και αξιοπρέπεια προς όλους τους συναδέλφους μου.
Είκοσι χρόνια δεν έχω δημιουργήσει κανένα πρόβλημα και πάντα προσπαθώ για το καλύτερο, πάντα προσπαθώ να βοηθήσω.
Έχω λοιπόν αποχωρήσει από το ΔΗΠΕΘΕ και το Σεπτέμβριο μου τηλεφωνεί ο κ. Πλασκοβίτης ζητώντας μου να παίξω στη νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ ΄΄Καλλιπάτειρα΄΄.
Αφού αρνήθηκα ευγενικά του ζήτησα να με ενημερώσει για ποιο λόγο βρέθηκα με τον τρόπο αυτό εκτός ΔΗΠΕΘΕ.
Μου είπε επι λέξη:
Τελείωσε η σύμβασή σου και έφυγες…
Έτσι λύνετε τις συνεργασίες σας εσείς του απάντησα, γιατί εγώ στα είκοσι χρόνια που βρίσκομαι στο θέατρο έχω μάθει να αποχαιρετώ τους ανθρώπους που συνεργάστηκα μαζί τους, κάτι που στην περίπτωσή μας δεν έγινε.
Μου επανέλαβε πάλι:
Τελείωσε η σύμβασή σου και έφυγες, έτσι γίνεται στο θέατρο.
Του ανέφερα τότε πως δεν υπήρχε σύμβαση οπότε δεν μπορώ να γνωρίζω πότε τελειώνει η συνεργασία μου με το ΔΗΠΕΘΕ και δεν με ενημέρωσε κανένας γι’ αυτό.
Ειπώθηκαν κι άλλα αλλά δεν είναι της παρούσης.
Όπως καταλαβαίνετε κύριοι του ΔΗΠΕΘΕ, από τις πράξεις σας και τη συμπεριφορά σας εσείς δεν θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μου.
Δεν έφυγα εγώ από το ΔΗΠΕΘΕ, αυτό έφυγε από εμένα.
Δεν υπάρχει ηθοποιός που να μη θέλει να παίξει σε θεατρική παράσταση, πόσο μάλλον σε παράσταση Δημοτικού Θεάτρου.
Αυτό όμως που είναι πιο σημαντικό προσωπικά για εμένα πέρα από το θέατρο, έναν ρόλο και την όποια αμοιβή, είναι η αξιοπρέπειά μου σε προσωπικό και καλλιτεχνικό επίπεδο και αυτήν δεν την διαπραγματεύομαι για κανέναν και για τίποτε.
Τα γράφω όλα αυτά για να τα γνωρίζει το Δ.Σ. του θεάτρου καθώς μέχρι σήμερα δεν ενόχλησα κανέναν.
Αλήθεια γνωρίζει το Δ.Σ. για την απομάκρυνσή μου από τη θέση του υπεύθυνου εργαστηρίων, έγινε συμβούλιο και πάρθηκε απόφαση να απομακρυνθώ η ο κ. Κέφαλος ενήργησε χωρίς κανείς να το γνωρίζει;
Καταθέτω αυτή τη μικρή ιστορία για να έχουν γνώση και οι δημότες του διευρυμένου δήμου Κοζάνης τη συμβαίνει στο θέατρο της πόλης μας καθώς είναι αυτοί που το στηρίζουν οικονομικά.
Επίσης αυτά πρέπει να γίνουν γνωστά και στη νέα δημοτική αρχή έτσι ώστε να προσέξει πολύ ποιοι άνθρωποι θα διοικήσουν το θέατρο.
Ένα θέατρο που άλλοτε ήταν στολίδι για την πόλη και ένα από τα καλύτερα ΔΗΠΕΘΕ της χώρας και που σήμερα βρίσκεται, όπως όλα στην Ελλάδα σε μια δύσκολη περίοδο.
Κλείνοντας να πώ επίσης πως ο κ. Πλασκοβίτης δεν λέει όλη την αλήθεια σχετικά με τους ηθοποιούς της περιοχής.
Στο κάλεσμά του πήγε όπως γνωρίζω και ο συνάδελφος κ. Σωφρόνης Ευθυμιάδης και πέρασε κανονικά από ακρόαση.
Γιατί ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεν τον επέλεξε, ως όφειλε, αφού πρέπει πρώτα να στελεχώνεται η κάθε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ από τους ηθοποιούς της περιοχής και μετά αν δεν καλύπτονται οι θέσεις να πάρει και από αλλού;
Να ευχηθώ τέλος, πραγματικά καλή επιτυχία και το εννοώ, στον καλλιτεχνικό διευθυντή και στην νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ, να καταφέρει να έχει κέρδος από τις παραστάσεις γιατί απ΄ όσο γνωρίζω η καλοκαιρινή παραγωγή του έχει παθητικό πολλές χιλιάδες ευρώ!
Παναγιώτης Νάκος
Ηθοποιός – Θεατρολόγος
Κ. Νάκο, κάνατε ένα λάθος.Έπρεπε από την αρχή να απαιτήσετε σύμβαση και να μην κάνετε πίσω.Τον κ.Πλασκοβίτη δεν τον γνωρίζω, αλλά θεωρώ ότι θα του είπαν ότι είχατε σύμβαση
Απαράδεκτη συμπεριφορά.Και να πω κάτι γιατί τα μεσημέρια μαζεύονται έξω από το ΔΗΠΕΘΕ οι ηθοποιοί και φωνάζουν μαζί με τους υπεύθυνους?Σας είπε κάποιος ότι ήμαστε κουφοί .Τις ώρες κοινής ησυχίας τις γνωρίζετε?Αν όχι κύριοι υπεύθυνοι καλό είναι να το ψάξετε το έχει και στο ίντερνετ.Μπαχαλο τα έχετε κάνει μπαχαλο.
Μήπως αυτές οι συμπεριφορές του Κέφαλου
απομακρύνουν τους ντόπιους ηθοποιούς;
Μας έχει κουράσει όλη η διοίκηση Μαλούτα και το ΔΗΠΕΘΕ. Μέχρι και την τελευταία μέρα θα τα κάνουν όλα μπαχαλο. Θα έπρεπε να ντρέπονται όλοι οσοι έκαναν το θέατρο ένα τσίρκο. Ένα πράγμα είχε η Κοζάνη και το διέλυσαν
Δυστυχώς πολλά πράγματα είχε καλά η Κοζάνη και τα διέλυσε. Είναι εμφανές. Δεν ειμαι μόνιμος κάτοικος της Κοζάνης, αλλά έρχομαι συχνά. Δεν ξέρω αν φταίει ο δήμαρχος, αν φταίει η κρίση, η πανδημία ή κάτι άλλο. Πάντως κάτι δεν πάει καλά.
Από τέτοιες συμπεριφορές, φίλε Παναγιώτη, κι άλλες παρόμοιες σε άλλους τομείς, αυτή η πόλη πάει τρέχοντας προς τα πίσω. Κλειστή κοινωνία, συντηρητικά μυαλά, βολεμένοι άνθρωποι, πιασμένες καρέκλες. Μπράβο για το θάρρος της γνώμης σου, μπράβο για το ήθος και το πνευματικό ύψος σου.
Καληνύχτα Κεμάλ! Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ!!!!