Πέρασαν ήδη δύο χρόνια από την μέρα που ο Δήμος Εορδαίας με την υπ. αριθ. 113/2021 απόφασή του Δημοτικού Συμβουλίου στις 18-10-2021 έκανε δεκτή την πρόταση του Β. Σωτηρόπουλου για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Ιεροπηγής (Καστοριάς) με Θεσσαλονίκη μέσω της Πτολεμαΐδας.
Οι προσπάθειες της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» δεν σταμάτησαν μετά την απόφαση του Δήμου Εορδαίας, αλλά συνεχίστηκαν με συνεργασία με τον Δήμαρχο Εορδαίας, με επιστολές προς υπουργεία και ΟΣΕ αλλά και σε αρμόδια γραφεία της Ε.Ε. ώστε να υλοποιηθεί η πρόταση μας. Όπως έχουμε ανακοινώσει σε παλαιότερα Δελτία Τύπου, οι τρείς προτάσεις που μελετήθηκαν (από την εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ, με εντολή ΟΣΕ), δείχνει ότι η πρόταση μας δηλαδή η διαδρομή Ιεροπηγή – Πτολεμαΐδας υπερτερεί κατά κράτος των άλλων δύο προτάσεων, αλλά μέχρι εκεί…
Ο αντίστοιχος τότε υφυπουργός αντί να συνεχίσει και να δημοπρατήσει και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Θεσσαλονίκη, συνεπικουρούμενος με τον απερχόμενο περιφερειάρχη αλλά και τον «αδιαφορούντα» πλέον Δήμαρχο Εορδαίας, «βάλανε την υπόθεση στο συρτάρι», προσπαθώντας με αδιαφανείς διαδικασίες να προωθήσουν την πρόταση της Κοζάνης.
Εμείς ως «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» καταγγείλαμε με συνεχή δελτία τύπου τις παράτυπες ενέργειες, αλλά και στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά όργανα τις μικροκομματικές και ρουσφετολογικές ενέργειες.
Παρά τα συνεχή «θα… θα…» και της προηγούμενης αλλά και της σημερινής κυβέρνησης η Δυτική Μακεδονία και κυρίως η Πτολεμαΐδα / Εορδαία, παραμένουνε χωρίς σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και σύνδεση με Θεσσαλονίκη από το 2015!!!!
Διαβάζουμε συνεχώς για δημοπρατήσεις σιδηροδρομικών δικτύων σε όλη την χώρα, αλλά στην κτυπημένη από την βίαιη απολιγνιτοποίηση περιοχή της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας, μένουν πάλι οι υποσχέσεις για την επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής «του μουτζούρη» για σύνδεση με την Θεσσαλονίκη. Προχθές όμως έρχεται μια είδηση που μας δικαιώνει πέρα για πέρα στο πως αντιμετωπίζεται η Δυτική Μακεδονία.
Ο τίτλος της είδησης (Blog «σιδηροδρομικού» αποκαλεί γραφικούς τους σιδηροδρομικούς που ζητούν να μπουν τα δρομολόγια στην Β. Ελλάδα). Διαβάστε αναλυτικά στο λίνγκ που σας παραθέτουμε. https://septrainose.gr/article/17592 Διαβάζουμε… Το ΣΕΠΤΡΑΙΝΟΣΕnews εδώ και πολύ καιρό ζητά επίμονα την άρση της σιδηροδρομικής απομόνωσης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Στυλίδα- Μακεδονία-Θράκη κλπ) .Και ενώ σε αυτή την απαίτηση μας θα έπρεπε να βρούμε αμέριστη συμπαράσταση (ειδικά από σιδηροδρομικούς) διαπιστώνουμε μία ιδιαίτερα αρνητική (έως και εχθρική στάση) στο αίτημα μας.
Συνεχίζοντας…. «Με την αναδημοσίευση της είδησης σχετικά με. την παρέμβαση της κας Αλεξοπούλου και των δημάρχων της περιοχής για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος κάναμε ένα μικρό σχόλιο για τους δημάρχους των άλλων πόλεων που βιώνουν την σιδηροδρομική απομόνωση. Σχόλιο που φανερώνει ότι η στάση μας είναι μόνο υπέρ του σιδηροδρόμου και την συνέχιση της λειτουργίας του παντού. Αναμενόμενα λοιπόν περιμένουμε από την υφυπουργό μεταφορών μετά την παρέμβαση της για τον Οδοντωτό, να κάνει αντίστοιχη παρέμβαση και για τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται αλλά περιλαμβάνονται στην σύμβαση Δημοσίου-Ηellenic train.»
Και λίγο πιο κάτω «Πως είναι δυνατόν ένα δρομολόγιο που ενώνει μια περιφερειακή πόλη της Θεσσαλονίκης όπως οι Σέρρες να χαρακτηρίζεται από κάποιους ως ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Ρωτάμε λοιπόν ,κάθε δρομολόγιο του σιδηροδρόμου είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας αυτό θέλουν να μας πουν; Τα δρομολόγια προς Φλώρινα ή Έδεσσα είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Τα δρομολόγια της Αλεξανδρούπολης είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Ή μήπως μόνο το συγκεκριμένο δρομολόγιο ενοχλεί κάποιους ;Μήπως αυτή η «ενόχληση» για την εκλογική περιφέρεια πρώην υπουργού είναι αρκετή για να μην εκτελείται το δρομολόγιο;
Δεν τα λέμε λοιπόν και τα γράφουμε μόνο εμείς, αλλά και άλλοι… Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την παραγωγή Η2 (υδρογόνου), και πρόσφατα η παραγωγή του στον χώρο του πρώην εργοστάσιου της ΑΕΒΑΛ και την σύμβαση της παραχώρησης στο ΕΚΕΤΑ για 30 χρόνια έκτασης 20 στρεμμάτων.
Όμως επίσης διαβάζουμε: Με κοινοτική επιδότηση στο 72,7% επένδυση 11 εκατ. ευρώ για την «κοιλάδα υδρογόνου» στην Κρήτη, ο δε στόχος η παραγωγή 500 τόνων υδρογόνου τον χρόνο. Σε 11 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 8 εκατ. θα αποτελέσουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται ο αρχικός προϋπολογισμός της επένδυσης για τη δημιουργία «κοιλάδας υδρογόνου» στον Αθερινόλακκο της Κρήτης. Το έργο που προωθείται από την εταιρία Eunice ως επικεφαλής κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχουν εταιρίες τεχνολογικοί και επιστημονική φορείς αλλά και η Περιφέρεια Κρήτης, έχει την υποστήριξη της Clean Hydrogen Partnership στην οποία συμμετέχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Eunice έχει το ρόλο του συντονιστή και επικεφαλής της κοινοπραξίας του έργου, στο οποίο συμμετέχουν επίσης η Industrie De Nora, ιταλική πολυεθνική που αναπτύσσει προηγμένα συστήματα ηλεκτρόλυσης, η Ballard Power Systems Europe, κατασκευαστής προϊόντων κυψελών καυσίμου PEM σε ποικίλες αγορές και εφαρμογές, η Περιφέρεια Κρήτης, η τουριστική Solmar Tours, το Politecnico di Torino, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), καθώς και το ερευνητικό τμήμα του ΔΕΔΔΗΕ. https://www.worldenergynews.gr/index.php?id=545428
Γιατί άραγε δεν γίνονται οι απαραίτητες προτάσεις και ενέργειες για να υπάρξει και εδώ παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό της Κρήτης;;;
Η μήπως το πρόβλημα είναι η μετακίνηση του παραγόμενου προϊόντος αφού δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση σε λιμάνι μέσω ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου;;; Οι εγκαταστάσεις του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας είναι πλησίον της ΑΕΒΑΛ και θα είναι πολύ εύκολο η πλήρης αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΑΗΣ, όμως και πάλι μπαίνει το ερώτημα «Ως πότε θα είμαστε αποκομμένοι από μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή;;; Μήπως ο κύριος λόγος που δεν έρχεται μια παρόμοια επένδυση είναι η απουσία μια σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής;;;
Στις 28-06-2021 διαβάζουμε: «Αυτοψία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πτολεμαΐδας και στο ΒΙΟΠΑ για την επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής γραμμής και της σύνδεσης μέσω Αμυνταίου με τη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε χθες ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, ύστερα από αίτημα του Δήμου Εορδαίας. Την πεποίθησή του ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις» εξέφρασε ο Δήμαρχος Εορδαίας, Παναγιώτης Πλακεντάς, και έκανε λόγο για διακαή πόθο των κατοίκων της περιοχής ως προς τη σύνδεση της Σιδηροδρομικής γραμμής, για να προσθέσει ότι αυτό είναι μια μεγάλη αναγκαιότητα, στο πλαίσιο της αξιοποίησης, με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, του χώρου του ΒΙΟΠΑ και της ΑΕΒΑΛ. Σε δηλώσεις του ο κ. Κοτταράς, αφού υπενθύμισε ότι η γραμμή διεκόπη το 2010, τόνισε πως «εμείς ως ΟΣΕ δεσμευόμαστε ότι άμεσα έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία για τη Μελέτη και σύντομα θα έχουμε το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης της γραμμής ώστε αυτή να επαναλειτουργήσει και να συνδεθεί η Πτολεμαΐδα μέσω Αμυνταίου με τη Θεσσαλονίκη. Σε δεύτερη φάση θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με τη ΔΕΗ για να συνδεθεί και το υπόλοιπο κομμάτι της γραμμής Πτολεμαΐδας-Κοζάνης, ένα έργο που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2017. Σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα και ένα σαφέστατο χρονοδιάγραμμα των εργασιών που θα γίνουν». Από την πλευρά του ο βουλευτής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε ότι ξεκινά μια νέα ημέρα για τον σιδηρόδρομο, που διαδραμάτισε και θα διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην περιοχή ύστερα από «πέντε χρόνια απραξίας αφού η προηγούμενη Κυβέρνηση και η Περιφερειακή αρχή άφησαν την εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή στην τύχη της» και εξέφρασε την άποψη ότι η συνεργασία αυτή θα φέρει σύντομα αποτελέσματα. https://www.ertnews.gr/perifereiakoi-stathmoi/kozani/ptolema-da-kiniseis-gia-tin-epanaleitoyrgia-tis-sidirodromikis-grammis/
Ήδη διανύουμε το τρίτο έτος και όσο είδατε τρένο στην Πτολεμαΐδα (έστω και αυτό του Τρικούπη) άλλο τόσο το είδαμε και εμείς!!!!
Πτολεμαϊδιώτισσα, Πτολεμαϊδιώτη
Όσο παραμένεις καθισμένος στον καναπέ του σπιτιού σου
χωρίς να αγωνίζεσαι άλλο τόσο η Πτολεμαΐδα θα βουλιάζει στην ανεργία και την ύφεση.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗ ΑΝΤΊΔΡΑΣΗ ΤΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΔΗΜΑΡΧΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ, ΕΧΕΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙΣ
ΤΟ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :
ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΓΡΑΦΙΚΟΙ
Κυρίως η Προλεμαίδα δεν έχει τρένο…
Μάλιστα ενώ ΚΥΡΙΩΣ Η Κοζάνη η Φλωρινα κ.α. Πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας έχουν…
Τι λέτε ;;;;; Τι λέτε!!!
Το καταλάβαμε η ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ και μόνο η ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ είναι το κέντρο του κόσμου..
Να ξέρετε όμως… δυστυχως για εσάς, όταν έρθει το τρένο θα περάσει και από άλλες πόλεις …
Αυτό είναι επιχείρημα!
Κι εσυ ενοχλητικος!
Αμα δεν σαρεσει μην ασχολεισαι!
επειχηρηματα η αλλιως τσιμουδια!
γιατί δεν τα καταγγείλατε αυτα προεκλογικα κυριοι? οταν ο κ.Δημαρχος εβγαινε φωτογραφιοες φαρδια πλατια με τον κ. Παπαδοπουλο που ησασταν? η πολη κυριοι αποφασισε να πεθανει. και η αποφαση αυτη ειναι σεβαστη.
Τέλος τώρα Τέλος…..
Έλεος σταματήστε να λέτε τα ίδια και τα ίδια,πείτε κάτι άλλο χρήσιμο για την περιοχη
Αν για σενα το γεγονος οτι η Πτολεμαιδα δεν εχει τρενο
δεν ειναι χρησιμο τοτε λυπαμαι αλλα η εχεις θεματα
η εισαι ασχετος η μπορει και κανενας σουρδος εμμονικος με την Εορδαια.
Οτι θελετε θα σας το κανει ο Αμανατιδης, μην αγχωνεστε
Ο Αμανατίδης με τον Μιχαλάκη Παπαδόπουλο ήταν συνάδελφοι στη βουλή στο ίδιο κόμα και επειδή ο Μιχαλάκης σαν υπουργός Μεταφορών τακτοποίησε τόσα θέματα πολύ δουλευταράς ο άνθρωπος και ΄πανέξυπνος, το είδαμε το θλιβερό βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών, με δικές του ενέργεις θα σας φάρει το τρένο, δεν ξέρω όμως αν είναι το ίδιο με αυτό το εξαίρετο των Τεμπών, αυτόν ψηφίσατε με αυτόν θα πορευθείται,
Καλά δεν βαρεθήκατε πια μια με το Νοσοκομείο μια τώρα με το τρένο τι δεν έχετε καταλάβει ακόμη ; Κέντρο δυτικής Μακεδονίας είναι η Κοζάνη Τέλος
Δεν σας αντιστοιχούν όλα στην Περιφέρεια.
Ναι το Λας Βέγκας των φτωχών η σουρδια
Αχαχαχαχαχα άσε μας ρε φίλε είστε η μοναδική πόλη που θέλει να λέγεται πρωτεύουσα νομού ενώ είστε ένα χωριό λίγο μεγαλύτερο πλυθησμιακα από την Εορδαία και τις υπόλοιπες περιοχές.
Άντε κουρασατε με αυτές τις κορώνες
Η Κοζάνη κρατάει όλα τα χρήματα της περιφέρειας για τον εαυτό της.
Σε περίπτωση που κάποιο ποσό χρημάτων ή και χρηματοδότηση Υποδομών ξεφύγει από την Κοζάνη τότε υπάρχει αντίδραση απο τους Κοζανίτες.
Στην Πτολεμαΐδα αλλά και στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας πρέπει να κατανέμονται τα χρήματα της Περιφέρειας αναλογικά σύμφωνα με τον πληθυσμό τους.
Για να καταναίμονται τα χρήματα αναλογικά θα πρέπει οταν πάτε για ψήφο να ξέρετε τι ψηφίζετε,
Αυτό που γράφεις από που προκύπτει ?
Το ίδιο χάλια είναι η Κοζάνη με την Πτολεμαΐδα.
Κρατικοδίαιτοι κακομαθημένοι ΔΕΗτζήδες που τα περιμένουν όλα έτοιμα.
Ευτυχώς οι νέοι έχουν αρχίσει και αποχωρούν από αυτές τις περιοχές για να γλιτώσουν από εσάς.
1.000 € ανά οικογένεια στην Κοζάνη αντιστοιχεί το όφελος από τους φοιτητές που φοιτούν στην Κοζάνη.
Αφήστε να πάρουν και κάτι οι υπόλοιπες πόλεις.
Πρέπει αυτό να λαμβάνεται υπόψη όταν μοιράζονται τα χρήματα της Περιφέρειας.
Κάνε αυτή την πρόταση στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη… να τα μοιραζόμαστε
Νομίζω ότι το αίτημα για κοσμοδρόμιο θα πρέπει κάποια στιγμή να πέσει στο τραπέζι