Την ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα σε τοπικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο μια οργανωμένη προσπάθεια πίεσης και διαβούλευσης για τη νέα προγραμματική περίοδο και το μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας μετά το 2030, ανέδειξε ο Λευτέρης Ιωαννίδης, μιλώντας για στην συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας το μεσημέρι της Τρίτης 2/6. Όπως σημείωσε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και περίπου έναν χρόνο τη διαδικασία διαβούλευσης για τη νέα προγραμματική περίοδο, ενώ από τα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν φαίνεται να προβλέπεται η συνέχιση του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης ως διακριτού χρηματοδοτικού εργαλείου και μετά το 2030. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η Ευρώπη βρίσκεται πλέον μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, καθώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις, ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας έχουν αλλάξει τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Δεν πρέπει να εφησυχάσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι απαιτείται άμεσα μια διαδικασία διαλόγου, πολιτικής πίεσης και δημιουργίας συμμαχιών τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου η Δυτική Μακεδονία να διεκδικήσει τη συνέχιση της στήριξης και μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας μεταβατικής περιόδου. Όπως επεσήμανε, η μετάβαση της περιοχής δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2030, καθώς θα χρειαστούν ακόμη πολλά χρόνια, σημαντικοί οικονομικοί πόροι αλλά και αλλαγές στον σχεδιασμό και στις πολιτικές που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, στόχος της συζήτησης στην ΠΕΔ Δ. Μακεδονίας, ήταν να υπάρξουν έγκαιρα αντανακλαστικά από τους Δήμους και να ληφθούν οι αναγκαίες πρωτοβουλίες, ώστε η Δυτική Μακεδονία να μη βρεθεί απροετοίμαστη απέναντι στις αλλαγές που σχεδιάζονται για τη νέα ευρωπαϊκή προγραμματική περίοδο.





















































Θα απευθύνω ένα ερώτημα στον κύριο Ιωαννίδη. Πιστεύει στα αλήθεια ότι με τον τρόπο που σπαταλούνται τα χρήματα από το ταμείο δίκαιης μετάβασης χρειαζόμαστε αυτό να πάρει παράταση; Γιατί; Για να πλουτίσουν 5 άνθρωποι εις βάρος μιας περιοχής; Χίλιες φορές χωρίς ταμείο.
Βρηκε νεο εχθρο για να δικαιολογησει την πολιτικη του υπαρξη? Οχι αλλους σωτηρες, φτανει.
και ποιά είναι, κατά την γνώμη του, η ιδανική πράσινη ανάπτυξη; ποιά η άποψή του για τo επερχόμενo, θηριώδες data center και για τις ατέλειωτες απαλλοτριωμένες εκτάσεις από απε; πόσο οικολογικό και ενεργειακά και οικονομικά απελευθερωτικό, είναι το φωταέριο; αναμένεται, από όλους τους εμπλεκόμενουε στην πολιτική, να δώσουν, επιτέλους, ξεκάθαρες θέσεις και προτάσεις. Υπεκφυγές και παράδοση της περιοχής, σε ένα δυσοίωνο μέλλον.
Ο άνθρωπος που με τις απόψεις του έβαλε το χεράκι του για την συκοφάντηση του λιγνίτη… Ψάχνει τώρα χώρο να ξαναβγει στο προσκήνιο…