Το ζήτημα των ετοιμόρροπων διατηρητέων κτιρίων στον παραδοσιακό οικισμό της Σιάτιστας έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο Βοΐου, στη συνεδρίαση της Τετάρτης 24 Ιουνίου, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Μιχάλης Καραμπατζιάς. Ο κ. Καραμπατζιάς αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί σε διατηρητέα αρχοντικά, κατοικίες και άλλα ιστορικά κτίσματα στους παραδοσιακούς οικισμούς της Χώρας και της Γεράνειας, κάνοντας λόγο για επικίνδυνες καταρρεύσεις και ζητώντας από τη δημοτική αρχή να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού, τη διασφάλιση χρηματοδοτήσεων και την προστασία των πολιτών που διαμένουν πλησίον των ετοιμόρροπων κτισμάτων.
Απαντώντας, ο Δήμαρχος Βοΐου Χρήστος Ζευκλής υποστήριξε πως το ισχύον νομικό πλαίσιο αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την παρέμβαση σε ιδιωτικά διατηρητέα, επισημαίνοντας ότι οι διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες και περίπλοκες, ενώ συχνά υπάρχουν πολλοί κληρονόμοι ή άγνωστο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Ο Δήμαρχος ανέφερε ότι η δημοτική αρχή έχει ήδη προχωρήσει σε ενέργειες για τη διάσωση σημαντικών διατηρητέων, όπως το Αρχοντικό Μανούση, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ για την αποκατάστασή του, ενώ έκανε αναφορά και στις προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη για το Αρχοντικό Νάκου, το Αρχοντικό Κανατσούλη και το Αρχοντικό Τζωρά.
Παράλληλα, σημείωσε ότι σε περιπτώσεις επικίνδυνων κτισμάτων ο Δήμος παρεμβαίνει όταν υπάρχει η σχετική εισαγγελική εντολή, ακόμη και με ίδιους πόρους, προκειμένου να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια. Κλείνοντας, ο κ. Ζευκλής τόνισε ότι η δημοτική αρχή θα συνεχίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διάσωση όσων σημαντικών διατηρητέων μπορούν να σωθούν, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως χωρίς αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο και τη συνεργασία των ιδιοκτητών, πολλές παρεμβάσεις παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες.




















































