Στο Επιχειρησιακό Σχέδιο ΟΧΕ Αξιοποίησης Λιμνών Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο που αφορά τα «Δίκτυα Συγκοινωνιών και Μεταφορών – Προσβασιμότητα και Διασύνδεση Περιοχής Παρέμβασης» περιλαμβάνεται δράση με τον γενικό τίτλο: Ε.Ο. 15 από διασταύρωση Πρεσπών μέχρι την Επ.Ο Βροντερού –Λαιμού – Λαιμός. Όπως αναφέρθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Π.Σ. Δ. Μακεδονίας, πρόθεση της Π.Ε. Φλώρινας είναι η υποβολή πρότασης για την ένταξη της παραπάνω αναφερόμενης δράσης με δύο (2) υποέργα. Το 1ο υποέργο θα αφορά στην εκπόνηση της οριστικής μελέτης εφαρμογής και όλων των αναγκαίων υποστηρικτικών αυτής μελετών και το 2ο υποέργο θα αφορά στη υλοποίηση του αντίστοιχου κατασκευαστικού έργου. Αντικείμενο της πρότασης είναι η βελτίωση των κυκλοφορικών συνθηκών σύνδεσης του δήμου Πρεσπών με σήραγγα στη θέση Περβάλι, με το εθνικό δίκτυο Καστοριάς και Φλώρινας μέσω αυτού με την νέα Ε.Ο. Κοζάνης – Φλώρινας και την Εγνατία Οδό.
Τις ενστάσεις για τη συγκεκριμένη υποβολή πρότασης εξέφρασε η επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γ. Ζεμπιλιάδου, λέγοντας τα ακόλουθα: “Εδώ παρακολουθούμε μια ιστορία του παραλόγου. Πριν μια εβδομάδα αυτό το Π.Σ., κατά πλειοψηφία, αποφάσισε να “πάει” όλους τους πόρους για τις οδικές μεταφορές, συν άλλα 20 εκ ευρώ απ’ άλλα μέτρα, δηλαδή 70 εκ. ευρώ, που είναι το 70% των διαθέσιμων πόρων (μη ενταγμένων) του ΕΣΠΑ, στη σήραγγα της Κλεισούρας. Σήμερα ο κ. Κιοσές (Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας) φέρνει ένα άλλο έργο. Εδώ υπάρχει μια τέλεια άγνοια του πλαισίου του ΕΣΠΑ με τεράστιο κίνδυνο απώλειας πόρων. Το ΕΣΠΑ δεν είναι τοπικός πόρος. Υπάρχει ένας στρατηγικός σχεδιασμός μεταφορών, για τον οποίο η χώρα μας συμφώνησε με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Κεντρική Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Μεταφορών, που αποτελεί προϋπόθεση για οποιαδήποτε χρηματοδότηση. Αυτός ο σχεδιασμός βάζει προτεραιότητες και περιλαμβάνει έργα τα οποία μπορούν να χρηματοδοτηθούν και για την Φλώρινα, όχι μόνο από το ΠΕΠ αλλά κι από άλλα ταμεία. Δυστυχώς 5 χρόνια δεν χρηματοδοτήθηκαν και τώρα με τη διαδικασία που πάει να γίνει, όχι μόνο δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν, αλλά θα χάσουμε και το επόμενο ΈΣΠΑ. Ποια έργα στη Φλώρινα έχει αυτός ο σχεδιασμός έργα προτεραιότητας; Τον Κάθετο Άξονα! Έτσι όπως εξελίσσεται είναι μια κοροϊδία. Σας υπόσχονται εσάς (Δήμαρχε Πρεσπών) μια σήραγγα 23 εκ, στην Κλεισούρα 70 εκ, θα υποσχεθούν μια άλλη σήραγγα στην Κοζάνη κι επί του πρακτέου δεν θα γίνει τίποτα. Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται αναθεώρηση του ΠΕΠ. Πρέπει να είσαι τεκμηριωμένος και να βαδίζεις με τις προτεραιότητες. Εμείς στη συζήτηση αυτής παιδικής χαράς δεν θα συμμετέχουμε. Σε κάθε περίπτωση με το έργο δεν έχουμε καμία αντίρρηση τη λογική προσπαθούμε να υποστηρίξουμε”.
Σε αρκετά υψηλούς τόνους η απάντηση του Περιφερειάρχη Δ. Μακεδονίας Γ. Κασαπίδη, ο οποίος ανέφερε: “Επικαλείστε εσείς (κ.α Ζεμπιλιάδου) κι άλλοι συνάδελφοι (ο κ. Στρατακής,) από την παράταξή σας ότι εμείς υπονομεύουμε την περιφερειακή συνείδηση, με πηγαίους τίτλους, λες κι εμείς είμαστε υπονομευτές κι από εκεί είναι οι “διαφωτιστές”, που θα έπρεπε να έχουν απολογηθεί για τα πεπραγμένα που δεν ‘κάναν όλα αυτά τα χρόνια. Αρκείστε στους μονολόγους της δημοσιότητας και των ΜΜΕ, ούτε δέχεστε αυτά που λέει η πραγματικότητα. Έχει μια εμπλοκή η υπόθεση του δρόμου (Κάθετου Άξονα), που και για εμάς είναι στρατηγική προτεραιότητα και το είπαμε και θα το ξαναλέμε για να το καταλάβουν όλοι οι Φλωρινιώτες να μην πέφτουν στην παγίδα αυτών των ψεύτικων διλημμάτων, που εσείς θέτετε, ακριβώς για να πολώσετε το κλίμα ενώ μπορούμε να συμφωνήσουμε στα ουσιαστικά, εσείς θέλετε να πολώσετε το κλίμα, σα να είμαστε εμείς αντίθετοι σε αυτά τα σημαντικά έργα. Κι αυτό το έργο (Κάθετος Άξονας) θα μπει σαν έργο γέφυρα, αρκεί όμως να το ξεμπλέξουμε. Να γίνει η τροπολογία η νομοθετική με το Υπουργείο, να διευθετηθούν αυτές οι τεχνικές δυσκολίες μεταξύ της Εγνατίας και του Υπουργείου, για να επιλεγεί αυτή η διαδρομή που έχει ξεκινήσει, ήδη, να μελετάται, για να μπορέσει να διευθετηθεί. Εκτός αν δεν το θέλετε αυτό και αν κωλύεται συνέχεια ώστε να έχετε αυτόν το στείρο αντιπολιτευτικό λόγο”.
Δείτε όλη την προαναφερόμενη συζήτηση (21′), καθώς και την αντιπαράθεση με τον Γ. Στρατάκη:
κυριολεκτικά πεταμένα λεφτά την ώρα που η “εθνική οδός” λάρισας -κοζάνης είναι καρμανιόλα και εκτός επίσημης κυκλοφορίας η οδός αιανής-τριγωνικού μέσω ρυμνίου, δρόμοι που συνεουν την περιφέρεια με την υπόλοιπη νότια χώρα
Ο δρόμος μέχρι τα όρια της Δυτικής Μακεδονίας έχει διαπλατυνθεί, από εκεί και πέρα είναι αρμοδιότητα Περιφέρειας Θεσσαλίας που όμως δεν προχωρά σε βελτίωση μιας και είναι πεταμένα λεφτά, αφού τη σύνδεση θα εξυπηρετεί μελλοντικά ο Ε65.
Σούρδε τα τεμά τεμά και τα τεσά τεμά εεε? Έτσι έμαθες μια ζωή να είσαι. Δεν σου άρεσε ποτέ η ισοκατανομή και η δικαιοσύνη. Να σου ευχηθώ περαστικά γιατί βλέπω ότι σκας χωρίς να υπάρχει λόγος. Θα ευνοήσει όλην την περιοχή το συγκεκριμένο έργο. Απλά δεν μπορείς να το κατανοήσεις φίλε.
Το έργο της σήραγγας δίνει σαφή αναπτυξιακή προοπτική στην Καστοριά, όσο και αν το χλευάζουν ορισμένοι γραφικοί τηλεκριτικοί του Facebook κυρίως, και κάποιοι πολιτικάντηδες. Κανένας δεν είπε ότι για να γίνει η σήραγγα, πρέπει να μην ολοκληρωθεί ο κάθετος Πτολεμαΐδα-Φλώρινα. Και τα δύο πρέπει και μπορούν να γίνουν. Αν έχετε απορία για το αν θα βοηθήσει αναπτυξιακά η σήραγγα – ρωτήστε τους Καστοριανούς και την νεκρή τουριστικά και οικονομικά πόλη τους, που περιμένει τις περιφερειακές πόλεις για να ανεβάσει το εισόδημά της…
Νεκρή τουριστικά πόλη η Καστόρια ? Μάλλον επενδύτης από το Πακιστάν είσαι και δεν τα ξέρεις καλά. Αλλά και πάλι εάν γίνει η «εθνική οδός» Λάρισας –Κοζάνης θα μπορέσει να φέρει κοντά την τουριστική ανάπτυξη όλους τις περιφέρειας
Το “νεκρή πόλη η καστοριά” είναι βγαλμένο από το στόμα υψηλά ιστάμενου προσώπου στο Επιμελητήριο Καστοριάς μόλις πριν λίγες εβδομάδες. Επειδή προφανώς δεν ξέρεις τι σου γίνεται, τουλάχιστον ενημερώσου πριν γράψεις την κάθε κοτσάνα. Και μάθε και ορθογραφία.
Εξήγησε μας πως ακριβώς δίνει αναπτυξιακή προοπτική στην Καστοριά η συγκεκριμένη σήραγγα των 70 εκ.
Επειδή διευκολύνει την πρόσβαση προς Πτολεμαΐδα και μόνο?
Πόσοι περιμένεις να έρθουν από Πτολεμαΐδα ξαφνικά σε μια μεταλιγνιτικη Δ. Μακεδονία η οποία ταχέως χάνει τον νεαρό πληθυσμό της προς άλλες περιοχές? Μιλάμε για παράδοση το νωρίτερο μέσα σε μια 4ετια. Τι προοπτικές θα υπάρχουν το 2024 και τι εσωτερικές μετακινήσεις? 4 χρονιά πριν την πλήρη απολιγνιτιποιηση του 2028?
Περιμένουν λες τις περιφερειακες πόλεις.
Ο Κοζανίτης έρχεται από τον κάθετο της Εγνατίας. Το ίδιο και ο θεσσαλονικιος και κατ επέκταση η Κεντρική Μακεδονία. Το ίδιο και ο Γιαννιωτης και κατ επέκταση οι ηπειρωτες από την άλλη μεριά.
Αυτός που δεν έρχεται, είναι ο Θεσσαλός και ο Αθηναίος. Οι οποίοι αναμένονται να έρθουν με τον Ε-65, ΠΑΛΙ μεσώ του κάθετου της Εγνατίας.
Ο ΜΟΝΟΣ ο οποίος περιμένεις να έρθει είναι ο Πτολεμαιδιωτης με αυτή την σήραγγα, άντε και ο Φλωρινιώτης.
Συγκρίνεται η μαζικότητα και το χρήμα του Θεσσαλού και του Αθηναίου επισκέπτη, και ο χρόνος που θα δαπανήσουν στην Καστοριά, με τον χρόνο, χρήμα και αριθμούς επισκεπτών από Πτολεμαΐδα-Φλώρινα?
Και όσοι έρθουν από Πτολεμαΐδα να κάνουν τι στην Καστοριά, εκτός από ρομαντικό προορισμό 2ημερου?
Μια χαρα τα ειπε η γεωργια αλλα που να καταλαβετε
Η Γεωργία και ο Πάρης μιλάνε με γνώμονα το εκλογικό σώμα που τους συμφέρει. Και οι δύο γνωρίζουν ότι το εκλογικό σώμα που τους υποστηρίζει βρίσκεται στην Κοζάνη και όχι στην Πτολεμαΐδα, για την οποία πλέον είναι ανεπιθύμητοι!!! Επέλεξαν την απευθείας αντιπαράθεση με την πόλη μας.
Που να κάνει πίσω τώρα ο Κασαπίδης, ακόμα κι αν καταλαβαίνει ότι είναι λάθος, θα το κάνει μόνο από αντίδραση. Δικαίωμα του βέβαια όταν παίρνει 100.000 ψήφους άρα τα παράπονα αλλού
Τα επιχειρήματά σου είναι “εξοχικού” επιπέδου. Καταρχάς ο δρόμος ΔΕΝ Θα κοστίσει 70 εκατ. Με τις εκπτώσεις του αναδόχου, το τελικό ποσό για τη σήραγγα θα είναι κάτω από 30 εκατ. Κατά δεύτερον… έχεις δει πολλούς Θεσσαλονικείς να επισκέπτονται την Καστοριά, τώρα που υπάρχει ήδη η Εγνατία? Γιατί οι Καστοριανοί δεν βλέπουν σχεδόν κανέναν, κατά τα Σαββατοκύριακα. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν, δεν θα έρθει (ακόμα περισσότερο) κανένας Θεσσαλός ή Αθηναίος, όταν γίνει ο Ε-65. Οι τουριστικές πόλεις πρέπει να μάθετε, ότι επιβιώνουν πρώτα από τον περιφερειακό τουρισμό γιατί είναι συνεχής. Και ΝΑΙ, η Πτολεμαΐδα, η Φλώρινα και το Αμύνταιο μπορούν μεσοπρόθεσμα να ενισχύσουν περισσότερο την Καστοριά, σε σχέση με τον Αθηναίο που θα έρθει μια φορά στα 20 χρόνια. Σοβαρευτείτε επιτέλους, γιατί τις ανοησίες που τσαμπουνάτε από το Facebook, τις ακούν και πονηροί.
Ψύχραιμη απάντηση, ενδεικτική διάθεσης Μεγάλης Παρασκευής γιατί για κάθε σας καμπούρα φταίει το “κράτος της Κοζάνης”.
Τα επιχειρήματα μου είναι μεταπτυχιακού επιπέδου από γνωστό πανεπιστήμιο της Αγγλίας πλαισιωμένα με σοβαρή εμπειρία πρώτης γραμμής στον Ιδ. τομέα της περιοχής. Με προσμονή και ευλάβεια θα θέλαμε να ακούσουμε και το δικό σου background. Πάμε αναλυτικά:
ΚΟΣΤΟΣ
Αντί για 70 (προυπολογισμού), το έριξες στα 30. Αυτό σημαίνει έκπτωση άνω του 60%. Όλος ο υγιής τεχνικός κόσμος καταγγέλλει τις εξωφρενικές, ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΕΣ εκπτώσεις των τελευταίων ετών. Με βάση την επιστροφή της κανονικότητας στη χώρα σταδιακά, αναφέρω ενδεικτικά την πολύ πρόσφατη έκπτωση του προσωρινού μειοδότη στα έργα πρόδρομων εργασιών του μετρό στη Δ. Θεσσαλονίκη (22 % περίπου). Εκπτώσεις-ξεβράκωμα λοιπόν, ΤΕΛΟΣ. Και πάλι κανείς, δεν μπορεί να εικάσει πιθανές προσφορές.
ΚΟΣΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ: 70 MILLION EUROS (EUROS, ΟΧΙ στραγάλια)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μας στέλνεις να μάθουμε ότι οι “τουριστικές πόλεις”, επιβιώνουν από τον περιφερειακό πληθυσμό. Για ρώτησε μια να δω κάτι, τους κατοίκους Ζαχοροχωριών και Τζουμέρκων (που έχουν θησαυρίσει την τελευταία 3ετια), από ποια περιφερειακή πόλη της Ηπείρου έρχονται οι επισκέπτες. Κάτι λένε για το γνωστό προάστιο των Ιωαννίνων, την ΑΤΤΙΚΗ, γιατί λέει είναι μόνο 3.45 ώρες πλέον λόγω της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ. Για προσπάθησε σε παρακαλώ να κλείσεις οικονομικό δωμάτιο στα Ζαγοροχώρια περίοδο Χριστουγεννων, να δω κάτι.
Ο Φλωρινιωτης και ο Πτολεμαιδιωτης, θα σου έρθουν είτε αυθημερόν, είτε με max 1 διανυκτερευση. Τι θα καταναλώσουν μέσα σε 24 ώρες? 2 καφέδες, 2 γεύματα και 1 διανυκτέρευση. Για κάνε την πρόσθεση.
Για κανε επίσης μια βόλτα ΣΚ, Θεσσαλονίκη και ρώτησε τους Πτολεμαιδιωτες που κατεβαίνουν Θεσσαλονίκη ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΣΚ. Και αν θα σου έρχονται εσένα κάθε μήνα, αντί να πάνε ταξίδια Πήλιο, Χαλκιδικές, Θεσσαλία, Αρκαδία η και εξωτερικό.
Όσο για τουρισμό από Αμύνταιο, γελάνε και οι πέτρες (Πρώτη κλείνει η λιγνιτική μονάδα του, μέσα στο 2020 τα έμαθες? ). Ο άλλος δεν θα έχει να δώσει γάλα στο παιδί του και θα σου έρθει εσένα ρομαντικό ΣΚ στην Καστοριά.
Επίσης πάνε μια βόλτα μέχρι Θεσσαλία, να δεις αν είναι άνετοι οι άνθρωποι οικονομικά και σύγκρινε τους με τους Φλωρινιώτες και με τους Κοζανιτες πχ.
Για να μην μακρηγορώ, γιατί το Post είναι δημόσιο, η σήραγγα της Κλεισούρας είναι μια κάκιστη επιλογή, η οποία ΠΡΕΠΕΙ να ανακληθεί, μπροστά στα ξεκάθαρα ζητήματα επιβίωσης του τόπου μας την επόμενη δεκαετία. Και θα τα λέμε και εδώ και στο FBK και ΠΑΝΤΟΥ. Επειδή οσμίζομαι ήδη τα περί “κοζανίτικου κράτους” αντεπιχειρήματα σου, με χαρά θα δεχόμουν να επενδυθεί ΟΛΟ το σχετικό ποσό, ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΤΩΣΗ στην περιοχή της Καστοριάς (Ίσως σε κάποια αστική ανάπλαση??) , ΠΑΡΑ στη συγκεκριμένη σήραγγα.