prwtoselida


       

Ο επικεφαλής της Sunlight ανέφερε ότι τα οφέλη, αν το εργοστάσιο γίνει στη Δυτική Μακεδονία, θα είναι πολλαπλασιαστικά όμως τι δίνει η Γαλλία στη Sunlight για να φτιάξει το gigafactory εκεί

17 Δεκεμβρίου 2023
15:18

Τους πρώτους μήνες του 2024, το αργότερο μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου της επόμενης χρονιάς, η διοίκηση της Sunlight, μέλος του Ομίλου Olympia, θα έχει αποφασίσει πού θα κατασκευάσει το gigafactory της. «Το πρώτο εξάμηνο του 2024 θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει» είπε χθες Παρασκευή, Λάμπρος Μπίσαλας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Sunlight.

Ο κ. Μπίσαλας, Manager of the Year  2023, μιλώντας στο περιθώριο της υπογραφής της δανειακής σύμβασης ύψους 25 εκατ. ευρώ της Sunlight του ομίλου Olympia με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ανέφερε: «αυτή τη στιγμή κοιτάζουμε πως θα στηριχθεί μια τόσο μεγάλη επένδυση». Όπως είπε η Γαλλική Κυβέρνηση σε μια πρώτη συζήτηση που έχει κάνει η διοίκηση του ομίλου Sunlight μαζί της, επιδοτεί με 700 εκατ. ευρώ τη συγκεκριμένη επένδυση αν γίνει εκεί. Οι συζητήσεις με τη γαλλική πλευρά έγιναν πριν από δύο μήνες. Οι συζητήσεις με την Ελληνική Κυβέρνηση οι οποίες διαρκούν ήδη ενάμιση χρόνο, προκειμένου το gigafactory να γίνει στη Δυτική Μακεδονία, δεν έχουν καταλήξει.

«Εδώ θέλουμε ακόμη δουλειά γι’ αυτό μας προβληματίζει αρκετά. Το πλαίσιο είναι πολύ πιο δύσκολο εδώ. Εκεί (σ.σ. αναφέρεται στη Γαλλία) κάθεσαι κάτω συζητάς και σε έναν μήνα έχεις προσφορά. Εδώ προσπαθείς 1-2 χρόνια και ακόμη δεν ξέρεις» είπε ο κ. Μπίσαλας. Και πρόσθεσε: «υπάρχουν χώρες που το αντιμετωπίζουν αυτό με πολύ μεγάλη ζέση γιατί βλέπουν το μέλλον να έρχεται. Γιατί οι μπαταρίες λιθίου δεν είναι απλώς ένα εργοστάσιο. Μπαίνεις σε ένα πολύ μικρό club χωρών και αποκτά βαθιά τεχνογνωσία στο μέλλον».

Ο ίδιος σημείωσε: «και εγώ θέλω να κάνω την επένδυση στη Δυτική Μακεδονία, αλλά αν δεν βγαίνει υπάρχει θέμα. Δεν θα πετάξουμε 1,5 δισ. ευρώ για να δούμε εάν θα τα καταφέρουμε ή όχι». «Επιθυμία του κ. Πάνου Γερμανού και δική μας είναι να γίνει το εργοστάσιο στην Ελλάδα. Όμως σαν management πρέπει να βρω διαφορετικές περιπτώσεις και να φέρω στο διοικητικό συμβούλιο και στους μετόχους διαφορετικές περιπτώσεις για να μπορούμε να συγκρίνουμε στο τέλος που θα γίνει το εργοστάσιο» ανέφερε ο επικεφαλής της Sunlight.

Στην ερώτηση του Euro2day.gr αν η Sunlight θα εξέταζε κάποια άλλη χώρα για να δημιουργήσει το gigafactory της στην περίπτωση που είχε θετική απόκριση από την ελληνική Κυβέρνηση ο κ. Μπίσαλας είπε: «ο κ. Πάνος Γερμανός θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα. Στο τέλος θα πρέπει να δούμε πως μπορεί να γίνει το εργοστάσιο. Τα θέλω μας θα πρέπει να μπουν σε μια λογική».

Ο επικεφαλής της Sunlight ανέφερε ότι τα οφέλη, αν το εργοστάσιο γίνει στη Δυτική Μακεδονία, θα είναι πολλαπλασιαστικά. «Τα παράπλευρα οφέλη είναι τεράστια. Θα έχουμε προμηθευτές μας που θα έρθουν να στήσουν εργοστάσια έξω από το δικό μας. Έχουμε συμφωνήσει ήδη να στήσουν εργοστάσια έξω ακριβώς από το δικό μας εργοστάσιο. Αυτό δεν υπολογίζεται σε αυτό που θα φτιάξουμε εμείς».

Η επένδυση για το gigafactory στοιχείων λιθίου εκτιμάται ότι θα υπερβεί το 1,5 δισ. ευρώ -σ.σ. υπολογίζεται ότι θα φθάσει στα 2 δισ. ευρώ- και θα δημιουργήσει περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας, υψηλής εξειδίκευσης.

Πέρυσι ο όμιλος Sunlight, ο οποίος σήμερα απασχολεί 3.100 εργαζόμενους, έκλεισε με τζίρο σε ιστορικά υψηλά επίπεδα 416,5 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 53,2% έναντι του 2021, με τις παραγωγικές του μονάδες σε Ξάνθη, Κομοτηνή, Βερόνα και Β. Καρολίνα (ΗΠΑ) να επιτυγχάνουν υψηλά επίπεδα απόδοσης. Για τη φετινή χρονιά ο τζίρος του ομίλου Sunlight θα προσεγγίσει το 1,1 δις. ευρώ από 150 εκατ. ευρώ που ήταν το κύκλος εργασιών του το 2020.

Χθες η Sunlight, στο δυναμικό της οποίας από τις 2 Ιανουαρίου εντάσσεται και επισήμως ο κ. Νίκος Μαντζούφας πρώην ΓΓ Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, υπέγραψε με την ΕΤΕπ δεκαετές δάνειο 25 εκατ. ευρώ. Τα κεφάλαια θα κατευθυνθούν στην αύξηση του παραγωγικού δυναμικού στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ξάνθη. Η χρηματοδότηση της ΕΤΕπ, όπως είπε ο αντιπρόεδρος κ. Κυριάκος Κακουρής, θα στηρίξει ένα επενδυτικό πρόγραμμα που έχει στόχο να αυξήσει το δυναμικό παραγωγής μπαταριών λιθίου, να επεκτείνει τις ερευνητικές και αναπτυξιακές δυνατότητες και να επιτρέψει στην εταιρεία να παράγει ζωτικής σημασίας βιομηχανικά στοιχεία. Η επένδυση, που θα στηρίξει την ανάπτυξη πιλοτικής γραμμής για την παραγωγή πρωτότυπων στοιχείων λιθίου και θα συμβάλει στη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας της εταιρείας για την ανάπτυξη και παραγωγή μπαταριών, αναμένεται να δημιουργήσει 205 νέες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας στην Ξάνθη. Η χρηματοδότηση εντάσσεται στο πλαίσιο του ειδικού πακέτου στήριξης της ΕΤΕπ για το σχέδιο REPowerEU και το βιομηχανικό σχέδιο της Πράσινης Συμφωνίας για την εποχή των μηδενικών καθαρών εκπομπών, τα οποία έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση.

Πηγή euro2day.gr

21 σχόλια

  • Γιατί το δημοσιεύσατε; Τι εννοείτε ότι κάποιος (πολιτικός εννοώ) από τη Δυτική Μακεδονία μπορεί να “φέρει” την επένδυση;
    ΔΕΝ έχετε καταλάβει ότι στην περιοχή οι άχρηστοι περισσεύουν.

    • β) στην Δημοτική Κοινότητα Ποντοκώμης της Δημοτικής Ενότητας Δημητρίου Υψηλάντη του Δήμου Κοζάνης της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, σε έκταση εμβαδού οκτακοσίων (800) στρεμμάτων, ως «Πιλοτικό ΕΠ Ποντοκώμης», για την εγκατάσταση αντίστοιχα, υποδομών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και για την παραγωγή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.
      Οι εκτάσεις των ως άνω ακινήτων που απεικονίζονται στους χάρτες του αποσπάσματος του Παραρτήματος ΙΙ, δύνανται να μεταβάλλονται, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 47 του ν. 3982/2011.

  • Όπως το υδρογόνο έτσι και οι μπαταρίες.. Στο ίδιο έργο θεατές. Δυτική Μακεδονία κοιμήσου. Έχουμε ότι μας αξίζει τελικά σε αυτό το τόπο με αυτούς που μας κυβερνάνε

  • Αυτη η ευκαιρια για την Δυτικη Μακεδονια δεν πρεπει να χαθει! Κοντα στα 24 εκατομμυρια τον χρονο σε μισθους και πολλα σα ενσημα στο συστημα! Χωρια τις επιχειρησεις που θα ξεκινησουν παραλληλα! Πρεπει οι καινουργοι αρχοντες να το δουνε και για το δικο τους καλο!

  • Θα είναι κρίμα να χαθεί μια τέτοια επένδυση απο την περιοχή μας.
    Κι αν συμβεί αυτό υπεύθυνη θα είναι η ελληνική κυβέρνηση, η ελληνική γραφειοκρατία… και ο κακός μας ο καιρός.
    Σε τέτοιου είδους μεγάλες επενδύσεις γίνονται παρεμβάσεις απι άλλες χώρες όπως τώρα με την Γαλλία.
    Κύριοι ξυπνήστε!

    • Είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει, είναι πάγια τακτική των κυβερνήσεων παντού, όταν πρόκειται για τέτοιου μεγέθους επενδύσεις, να δίνουν γη και ύδωρ. Εσένα σε πειράζει να επιδοτηθεί η συγκεκριμένη επένδυση, αντι τα χρήματα να πάνε απο δω και απο κει και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στην περιοχή και παράλληλα γύρω απο αυτή την επένδυση, να έρθουν και άλλες επιχειρήσεις?

    • Με 1.5δις επένδυση , πόσο είναι το ποσοστό επιδότησης στην απολιγνιτοποιημενες περιοχές;μάλλον περισσότερα δικαιούται .

    • Για την επένδυση αυτήν υπάρχουν υποδομές , υπάρχουν έτοιμες μεγάλες εκτάσεις , πάνω από 1000 στρέμματα , υπάρχει έμπειρο τεχνικό προσωπικό.η κυβέρνηση είναι απούσα κ οι τοπικοί άρχοντες . Κάποιοι φέρνουν κ εμπόδια….

  • Πριν ενάμιση χρόνο νομοθετήθηκε το πιλοτικό επιχειρηματικό πάρκο Ποντοκώμης με σκοπό την εγκατάσταση βιομηχανίας κατασκευής μπαταριών . Μεχρι σήμερα δεν έγινε η προκήρυξη για ανάδειξη επενδυτή . Ο περιφερειάρχης ,ο δήμαρχος Κοζάνης , ο δήμαρχος Πτολεμαϊδας , το τοπικό συμβούλιο Ποντοκώμης…..όλοι θεατές .

    • Ο κασαπιδης , όπως και όλοι οι βουλευτές του νομού ,που είχαν γνώση για την δημιουργία του πολιτικού επιχειρηματικού πάρκου Ποντοκώμης δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον ….όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα . Το δε τοπικό στέλεχος της Μετάβασης Α.Ε …..προσπαθούσε να κάνει ψηφοδέλτιο για τον δήμο της Κοζάνης και δεν είχε χρόνο .

  • το ΤΕΡΑΣΤΙΟ μείον της περιοχής είναι οι ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
    τρένο δεν υπάρχει, λιμάνι μακρυά και η εθνική προς Λάρισα ανύπαρκτη
    ΜΑΚΑΡΙ να υπάρχει όντως φωτιά στον καπνό που σηκώνεται

  • Στην Τουρκία αυτά τα θέματα τα λύνουν σε λίγες εβδομάδες και έτσι εχουν πάει εκεί τεράστιες εταιρίες και αοο όλους τους κλάδους της οικονομίας. Εδω συζητάνε 1,2 χρόνια χωρίς αποτέλεσμα. Η αβάσταχτη ελαφρότητα των αρμοδίων, που θα έπρεπε να ασχολουντσι νυχθημερόν να φερουν την επένδυση αυτή στην περιοχή μας.

  • Δεν θα γίνει καμία επένδυση για μαζική παραγωγή προϊόντων σε περιοχή που δεν περνάει τρένο.

    Η βιομηχανική παραγωγή και διάθεση σε όλες τις χώρες βασίζεται στις φθηνές σιδηροδρομικές μεταφορές(Γερμανία νούμερο 1 παράδειγμα).

    Αν σου φέρουν φθηνά πρώτες ύλες και στέλνεις φθηνά στους πελάτες σου έχεις κέρδος.

    Τώρα αν πιστεύουμε ότι ρομαντικά κάποιος επειδή αγαπά την περιοχή μας θα βάλει τα ωραία του λεφτά αποδεικνύει γιατί ψηφίζουμε όπως ψηφίζουμε.

Αφήστε μία απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

Προσοχή!!! Για να δημοσιεύονται, από 'δω και στο εξής, τα σχόλιά σας, θα πρέπει να επιλέγετε, την παρακάτω επιλογή  "Διάβασα και αποδέχομαι τους Πολιτική απορρήτου  " που σημαίνει ότι διαβάσατε κι αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου του kozan.gr. Αν, κάποια φορά, ξεχάσετε να το κάνετε θα λάβετε μια ειδοποίηση ότι δεν το πατήσατε (αρα δεν αποδεχτήκατε την πολιτική απορρήτου). Σε αυτή την περίπτωση, για να μη χαθεί το σχόλιο σας, πατήστε να γυρίσετε πίσω  και ξαναπατήστε "δημοσίευση", τσεκάροντας, προηγουμένως, την προαναφερόμενη επιλογή. Η συμπλήρωση των πεδίων όνομα, Ηλ. διεύθυνση και ιστότοπος, της παραπάνω φόρμας, δεν είναι υποχρεωτική.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μείνετε συντονισμένοι