Σχετικά με το θέμα διορισμού διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από το Δ.Σ. του. Αναφέρομαι στην εισήγηση του προέδρου του Δ.Σ. που κατά την ταπεινή μου γνώμη προσπαθεί να παρακάμψει τα αυτονόητα. Τι θέλω να πω; Θα το εξηγήσω αμέσως και όσο πιο απλά μπορώ καθώς οι λέξεις εκτός από την ετυμολογική σημασία τους φέρουν και μια άλλη, αυτήν που επιθυμεί, που βολεύει καλύτερα, εκείνον που ενδεχομένως θίγεται. Διάβασα με πολύ προσοχή τα επιχειρήματα του προέδρου του Δ.Σ. που όπως ισχυρίζεται αποδεικνύουν την επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που τελικά εκλέχτηκε για τη θέση του διευθυντή, απορρίπτοντας τοιουτοτρόπως την ένσταση αλλού υποψηφίου. Τα δύο στοιχεία στα οποία στηρίζει την απόφαση είναι η βεβαίωση μέλους της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών και η κάρτα μέλους του Συλλόγου Ελλήνων Ηθοποιών. Δεν αμφιβάλω, καθώς δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω την ύπαρξη τους, ούτε ζητώ ευθύνη από το Δ.Σ. και από τον Πρόεδρο του, για το εάν έκαναν έναν υποτυπώδη έλεγχο, η αν δέχτηκαν τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά ως αποτέλεσμα των όρων της διακήρυξης. Όμως. προκύπτουν κάποια ερωτήματα, ουσιώδη, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για μια επιχείρηση που θα πρέπει να διοικείται από έμπειρο και με αδιαμφισβήτητες γνώσεις του αντικειμένου, προκειμένου το έργο που θα παράγει να είναι αποδεκτό στο σύνολο, αν είναι δυνατόν αυτό, της τοπικής κοινωνίας. Επειδή όλοι μας είμαστε λίγο πολύ γνωστοί στην τοπική κοινωνία και, εκτός του ότι γνωρίζω πολύ καλά την δραστηριότητα, βεβαίως και την επαγγελματική, του υποψηφίου που τελικά επιλέχτηκε και μπορώ να πω ότι του αξίζουν συγχαρητήρια για την ενασχόληση του με θεατρικά δρώμενα μέσα από διάφορα σχήματα, αλλά και για τις ώρες που διέθεσε προκειμένου να παρουσιάσει στην τοπική κοινωνία πνευματική τροφή, να το πω έτσι, όμως, αυτό αφορούσε προσωπικές ανησυχίες, να το πω έτσι, και καθαρά σε ερασιτεχνική βάση, γεγονός που δεν αποτελεί απόδειξη επαγγελματικής εμπειρίας, πέραν του ότι, όπως κι αυτό είναι γνωστό, η κυρία επαγγελματική του δραστηριότητα απέχει παρασάγγας, χωρίς αυτό να αναιρεί το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ασχοληθεί με όλα εκείνα που πιστεύει ότι έχει να προσφέρει. Όμως. Θα το ξαναπώ. Πρόκειται για στελέχωση οργανισμού που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις με απόδειξη πραγματικής επαγγελματικής εμπειρίας. Ως εκ τούτου θέτω δύο ερωτήματα, αντίστοιχα στα δύο επιχειρήματα που επικαλέστηκε ο πρόεδρος του Δ.Σ. ως απόδειξη της επαγγελματικής εμπειρίας του υποψήφιου που τελικά επιλέχτηκε. Αναφέρθηκε στην απόφαση της απόρριψη της ένστασης η ύπαρξη βεβαίωσης μέλους της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών αλλά και κάρτας μέλους του Σ.Ε.Η. Αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν επαγγελματική γνώση του αντικειμένου εφόσον δεν αναφέρεται αν η εγγραφή τόσο στην Ε.Ε.Σ. όσο και στον Σ.Ε.Η. έγινε με την προσκόμιση αποδεικτικού φοίτησης σε κάποια δραματική σχολή, η σε κάποια αντίστοιχη σχολή Σκηνοθετών και έλαβε, κατόπιν εξετάσεων, το αντίστοιχο δίπλωμα, που όπως γίνεται αντιληπτό θα αποδεικνύονταν εκπαίδευση, άρα, γνώση του αντικειμένου. Εάν αυτό δεν ήταν στους όρους της διακήρυξης τότε γίνεται αντιληπτό ότι η διακήρυξη ήταν ελλειπής, η και προσχηματική. Εάν αντίθετα προβλέπονταν από τη διακήρυξη, τότε πρόκειται για κάτι άλλο που, προσωπικά, να το πω έτσι, είναι αδιανόητο να συμβαίνει, εφόσον η βεβαιωμένη γνώση και η επαγγελματική εμπειρία και αρτιότητα είναι στοιχεία για την επιτυχία. Εν τέλει, και στις δύο περιπτώσεις, είτε προέβλεπε η διακήρυξη γνώση μέσω μάθησης και εξάσκησης, που δεν λήφθηκε υπόψιν κατά τη τελική απόφαση, είτε παρακάμφθηκε, γίνεται αντιληπτό ότι ο διαγωνισμός πρέπει να θεωρηθεί άκυρος καθώς το αποτέλεσμα του δεν προσφέρει στον οργανισμό ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ούτε το πρεστίζ, ούτε την εγγύηση ότι το έργο που θα παραχθεί από τις σκηνές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. θα τύχουν την αποδοχή από την πλειοψηφία του θεατρόφιλου κοινού της τοπικής κοινωνίας.
Το ότι ο καθένας μπορεί να γράφει και να ερμηνεύει τον νόμο κάνοντας διάφορες αόριστες,αβάσιμες και αυθαίρετες σκέψεις για να δικαιολογήσει το τι αυτός πιστεύει η θέλει να γίνει δεν μπορεί να ληφθεί υπ οψη για συναγωγή συμπερασμάτων πολύ δε περισσότερο για λήψη απόφασης
Εάν κάποιος πιστεύει ότι υπάρχει παράνομη πράξη προσφεύγει στην εισαγγελία αναλαμβάνοντας και την ευθύνη των όσων λεει
Μιλάτε ξεκάθαρα για αξιοκρατία και αποδεδειγμένες γνώσεις και ικανότητες, κάτι που είναι μονίμως το ζητούμενο στον τόπο μας. Αντίθετα τα παρεάκια και οι ημέτεροι κυριαρχούν και καπελώνουν τους υποψηφίους σε πολλούς χώρους. Για πολλά χρόνια.
Τι λέτε ,κύριε!!! Τι σοφιστείες είναι αυτές!!!Απλά για να καλύψουμε τον επιλεχθέντα!!Αλλιώς,ας μην διορίζονται φιλόλογοι στα σχολεία να διδάσκουν πεζογραφία και ποίηση!!
Μα καλά, η NASA είναι το ΔΗΠΕΘΕ για να ζητάτε ντε και καλά πτυχία; Προσωπικά δε μου λέει κάτι η πανεπιστημιακή μόρφωση για μια τέτοια θέση. Για τέχνη μιλάμε, για ταλέντο και για αγάπη για το αντικείμενο, αυτά δε διδάσκονται. Ίσα ίσα, μπορεί και να καταπνίγονται με μια ακαδημαϊκή πορεία. Από τότε που άρχισαν να διδάσκουν ποίηση στη Φλώρινα (!), άρχισε και να διαφαίνεται ένας απίστευτος ακαδημαϊκός φασισμός στην τέχνη. Μεγάλοι καλλιτέχνες (μουσικοί, ποιητές, ζωγράφοι κ.α.) δεν πέρασαν ποτέ από πανεπιστήμια κι όμως θαύμασε και θαυμάζει όλη η ανθρωπότητα την προσφορά τους στην τέχνη. Μήπως δε θα έπρεπε, μόνο και μόνο επειδή οι συγκυρίες δεν τους έφεραν στα αμφιθέατρα ή δεν μπορούσαν να διαθέσουν χρήματα για πτυχία και μεταπτυχιακά;
Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι γράφεις αν και δύσκολο το βλέπω. Δεν είναι ιδιωτική θέση αλλά δημόσια. Αλλά και να ίσχυε αυτό που έγραψες, το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ αποτελείται από άτομα που ουδεμία σχέση έχουν με την τέχνη. Είναι δημοτικοί σύμβουλοι. Ένας μανάβης, μια υπάλληλος, ένας γιατρός, ένας αρχιτέκτονας κτλ. Πως μπορούν αυτοί να κρίνουν τον πιο κατάλληλο όταν δεν έχουν βιογραφικό και πτυχία στα χέρια τους; Με μυστική ψηφοφορία;
Μάλλον οι παραπάνω δεν έχουν ιδέα ποιά είναι η δουλειά του καλλιτεχνικού διευθυντή. Δεν είναι λευκή επιταγή για μαθητευόμενους μάγους, ούτε για πειραματισμούς στου κασίδη το κεφάλι. Όσοι νοιώθουν πως καταπνίγονται, υπάρχει έξω άπλετος χώρος στον ιδιωτικό τομέα για να εκφραστούν, πληρώνοντας από την τσέπη τους. Όχι όμως να κάνουν το κομμάτι τους και το χόμπι τους από το υστέρημα των δημοτών.
Εχω πολλα να απαντησω στη θεση που παιρνετε, αλλα θα αρκεστω στο γεγονος πως ο συγκεκριμενος κυριος, ακομη και επαγγελματιας να ηταν, που δεν ειναι, δεν εχει ουτε κατα διανοια τα προσοντα των συνυποψηφιων του. Επιληχθηκε για λογους “ημετερισμου”.
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών πήρε ξεκάθαρη θέση. Δε δέχεται επ’ ουδενί τέτοιους διορισμούς και δεν στηρίζει σε καμία περίπτωση τον κύριο. Επισης, Ναι, η Τέχνη σπουδαζεται. Οι καλλιτέχνες στους οποίους αναφέρεστε, υπήρξαν σε μια άλλη εποχη. Και δεν ήταν ερασιτέχνες (και) γιατί βιοπορίζονταν από το θέατρο. Ζούσαν από αυτό. Όχι από τη σύνταξη της δεη. Ο κόσμος εξελίσσεται. Γι’ αυτό υπάρχουν και οι αντίστοιχες σχολές.
Ναι, έχετε δίκαιο, η Κική Δημουλά έζησε σε μια άλλη εποχή, αιώνες πριν, όταν δεν υπήρχανε σχολές. Ελάτε τώρα. Οι καλλιτέχνες παράγουν τέχνη και οι ακαδημαϊκοί την μελετούν. Αυτό γινόταν πάντα. Εγώ δε λέω ότι ένας πτυχιούχος δεν μπορεί να είναι καλός καλλιτέχνης. Εσείς λέτε ότι ένας καλός καλλιτέχνης πρέπει να είναι πτυχιούχος.
Απλουστευεται τα πάντα κι αυτό λεγετε λαϊκισμός. Η Δημουλα που επικαλέστηκε έγραφε με τον δικό της προσωπικο τρόπο υποκινούμενη από τις ευαισθησίες της και τα βιώματά της. Όπως και πολλοί άλλοι. Αν είχαν και γραμματικές, κι ένα πλούσιο λεξιλόγιο, αλλά και συντακτικές γνώσεις, τότε το έργο τους παραμένει ζωντανό στο βάθος του χρόνου. Η θέση του καλητενικου διευθυντή είναι εντελώς διαφορετικό θέμα. Απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις για την καλύτερη διαχείριση. Δεν πρόκειται για μπακάλικο της γειτονιάς.
Υπάρχει ενα αρμόδιο όργανο για να κρίνει την κατά τα άλλα σεβαστή απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.Αυτό είναι το Υπουργείο
Πολιτισμού.Ας περιμένουμε λοιπόν την απόφασή του.Και φυσικά πρέπει
να τη σεβαστούμε όποια και να είναι.
επαρχιωτες αθηνολαγνοι φαγωθηκατε να μην δοθει καμια ευκαιρια στους τοπικους .τοσο κακια μαζεμενη .αλλα προφανως δεν ζειτε εδω για να τα λετε ολα αυτα
Καμιά κακία.Επειδή ζούμε και είδαμε που έχει καταντήσει ο τόπος με αυτές τις λογικές θέλουμε επιτέλους κάτι να αλλάξει και θα αλλάξει.
Εγώ που ζω εδώ σας λέω ότι αγαπω τον τόπο μου και θέλω το καλύτερο. Αν πάω το παιδί μου, Θεός φυλάξοι, στο νοσοκομείο, θέλω να το εξετάσει ο καλύτερος δυνατόν γιατρός και όχι ο κοζανίτης αν δεν είναι ο καλύτερος. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι ο καλύτερος, καθώς δεν είναι καν “γιατρός”.
αληθεια αυτος ο αντωνιαδης ποιος ειναι τοσο γνωστος ειναι και δεν συστηνετε .και για να μην ξερει το βασιλειαδη ασχολειθηκε ποτε με θεατρο .
Είδαμε και τα χαϊρια μας με τις επιλογές των προηγούμενων χρόνων. Άνθρωποι από την Αθήνα, ξεκομένοι από την τοπική κοινωνία, που έρχονταν εδώ για να κάνουν το βιογραφικό τους. Και στις παραστάσεις τους συμμετείχαν δεν συμμετείχαν 40-50 νοματαίοι.
Να πηγαίνετε κι εσείς να γίνονται περισσότεροι οι νοματαίοι. Αλλα ειστε μονο για μπρε μπρε μπρε κιχια με τον Δημαρχο, χορεύοντας τα περιστέρια που ειπε και ο κυριος που θελετε για σοβαρο καλλιτεχνικό διευθυντή.
Καλό θα είναι να επικρατήσει σοβαρότητα στη συζήτηση και όχι ο καθένας να βγάζει τα απωθημένα του και να λέει ότι του κατέβει
Εάν αναμένεται η απόφαση του Υπουργείου ,πολύ κακα συζητήθηκε το θέμα γιατί αν η απόφαση αλλάξει είτε για βάσιμο κατά τους μεν είτε αβάσιμο κατά τους δε λογο ,είναι από τώρα γνωστό τι θα γράφει και λεχθει
Δεν είναι μόνο το αν θα τοποθετηθεί ο κύριος ή όχι. Είναι και ο τρόπος που έγινε η επιλογή. Οι μυστικες ψηφοφορίες ανήκουν σε άλλες εποχές και η καταπάτηση των νόμων δεν είναι θέμα “συζητήσεων”. Είναι ανεπίτρεπτο.
Γιατι στα νοσοκομεια βαζουν ατομα με μεταπτυχιακα και διδακτορικα στη διοικηση νοσιλευτικων μοναδων;φυσικα οχι.Αποτυχιμενους πολιτευτες και κολλητους του καθε κομματος.Ο ιδιος τροπος και εδω.Αρα γιατι οι διαμαρτυριες;